+BigShot מופעל להתנתק?

ארה"ב השקיעה שני מיליארד דולר בחיסול הקורונה. מיהן החברות שעומדות בראש?

נציגי חמש החברות המובילים הופיעו בפני בית הנבחרים, המניה של מי מהן זינקה הכי הרבה ומה יקרה לחברה שתנסה לייקר את מחיר החיסון?

שתף כתבה

Young female chemist looking in microscope in lab

תוכן עניינים

נציגים בכירים של חמש החברות המובילות בפיתוח חיסון לוירוס הקורונה הופיעו בפני בית הנבחרים האמריקאי לדיון על התקדמותם בפיתוח המחקר שסביבו, המאמצים המושקעים בפיתוחו, בטיחותו לציבור ויעילותו.

ארצות הברית ממשיכה להוות מוקד מרכזי בכל הנוגע להתפשטות וירוס הקורונה עם יותר מ-140 אלף נפטרים וכארבעה מיליון חולים מאומתים. בעולם ישנם כ-14 מיליון וחצי מקרים מאומתים וכ-600 אלף נפטרים.
ארצות הברית שמה לה כיעד לפתח חיסון לנגיף הקורונה עד סוף השנה הנוכחית והשקיעה כשני מיליארד דולר במענקים לחברות תרופות נבחרות.

אז מי הן חמשת החברות המונפקות שעומדות בראש פיתוח החיסון לנגיף?
1. חברת MRK Merck היא אחת מחברות התרופות הגדולות בעולם. היא נוסדה בשנת 1891 כחברת בת אמריקאית לחברת מרק הגרמנית. החברה מתמקדת במחקר, פיתוח, ייצור ושיווק של מגוון תרופות חדשניות.

2. חברת MRNA – Moderna היא חברת תרופות וביו-טכנולוגיה המתמקדת כעת בפיתוח חיסונים מבוססים על החדרת חומר גנטי לגוף המטופל, הגורם לגופו לייצר נוגדנים לנגיף מוגדר וידוע מראש. שיטה זו חדשנית ושונה מהשיטה המקובלת כיום, שבה מוזרקים לגוף תאים מוחלשים או מתים של וירוס ספציפי על מנת שהגוף יפתח נוגדנים בעצמו. מדובר בטכנולוגיה חדשה שעדיין לא הוכיחה את עצמה, אך היא בעלת פוטנציאל עצום לפיתוח חיסונים בעתיד. אגב, מניות החברה אשר פעלה בחשאי עד כה נסקו מתחילת התפשטות וירוס הקורונה בכ-380 אחוז.

3. חברת PFE – Pfizer היא חברה אמריקאית לייצור ושיווק תרופות או חיסונים, המוכרת לעולם עקב גלולת הויאגרה המפורסמת שלה. לפייזר מחזור המכירות הגבוה בעולם בסקטור התרופות.

4. חברת AZN – AstraZeneca היא חברת תרופות בריטית-שוודית. היא בולטת בהצלחותיה בעיקר בתחום הסרטן, כלי הדם, הלב, הפסיכיאטריה והנשימה. החברה פועלת בשיתוף עם אוניברסיטת אוקספורד לפיתוח החיסון לנגיף הקורונה וזאת על-ידי גילוי נוגדנים הבנויים מחלבון שיכולים לספק הגנה מחוזקת וחיזוק למערכת החיסון.
החברה מתוקצבת בעיקר על-ידי ממשלת ארה"ב ובעלת תמיכה אוהדת של ביל גייטס. מניות החברה זינקו בכ-22 אחוז בלבד מתחילת השנה. לא רע, אבל בוודאי לא משקף את הנסיקה של מודרנה.
5. חברת JNJ – Johnson & Johnson הוא תאגיד רב לאומי אמריקאי שעסוק בתחומים רבים החל מתרופות, מכשור רפואי ועד למוצרי קוסמטיקה והיגיינה.

אגב, ישנם לא מעט חברות אשר מפתחות חיסונים לנגיף במקביל לחברות לעיל. למרות הציפייה כי חברת NVAX – Novavax תוזמן להעיד בפני בית הנבחרים האמריקאי, שכן מדובר בחברה המתמחה במחקר, פיתוח ושיווק מוצרים תרופתיים וחיסונים למגוון מטרות טיפוליות ונמצאת בחזית הפיתוח של חיסון לוירוס הקורונה על פי הצהרותיה הרבות בחודשים האחרונים – זה לא קרה. החברה קיבלה מימון של כ-1.6 מיליארד דולר מהממשל האמריקאי ומניותיה זינקו בכ-3000 אחוז (!) מתחילת השנה וחלק מהמשקיעים חוששים שהניסוי לא יצלח.

כלל החיסונים, אגב, ירכשו על ידי הממשלות עבור הציבור. חברות התרופות כבר הכריזו שימכרו את החיסונים במחירים תחרותיים וללא כוונת רווח. חברה אשר תנסה לייקר את החיסון לוירוס, אשר השבית את הכלכלה העולמית, תתקל במחאה אלימה.

כל שנותר כעת, הוא להחליט איזו חברה אתם מכניסים לתיק ההשקעות שלכם, אם בכלל

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן