+BigShot מופעל להתנתק?

בנק ישראל יחל לרכוש אג"ח קונצרני

היקף הרכישות יעמוד על 15 מיליארד שקל והוא כולל חברות בדירוג A-. מטרת התכנית: הבטחת המשך פעולתו התקינה של שוק אג"ח החברות ולפנות מקורות נוספים לאשראי לכלל ענפי המשק

שתף כתבה

תוכן עניינים

בנק ישראל הודיע כי יחל לרכוש אג"ח קונצרני בשוק המשני. על פי ההודעה, מטרת התכנית היא להבטיח את המשך פעולתו התקינה של שוק אג"ח החברות ולפנות מקורות נוספים לאשראי לכלל ענפי המשק. על פי התוכנית, בנק ישראל ירכוש אג"ח בהיקף של 15 מיליארד שקל. הסמן כולל אך ורק חברות בדירוג –A ומעלה, לא כולל חברות זרות, אג"ח בעלות מרכיב הוני או אג"ח שאינן צמודות לשקל או שאינן בריבית קבועה. שווי האג"ח הקונצרני בישראל עומד על 341 מיליארד. בבנק ישראל הסבירו כי מטרת הרחבת מגוון הביטחונות היא לאפשר גמישות לגופים המורשים לעשות שימוש בכלי זה ולהבטיח את יכולתו של בנק ישראל לתמוך בנזילות השקלית במערכת פיננסית.

עוד מתברר, כי הבנק מחדש את התכנית להרחבת היצע האשראי הבנקאי לעסקים קטנים, כך שיספק למערכת הבנקאית הלוואות בריבית קבועה, 0.1 בלבד, לטווח של שלוש שנים, כדי להגדיל את היצע האשראי לעסקים ולסייע להם בתקופת הקורונה.

עוד מתברר, כי הבנק מחדש את התכנית להרחבת היצע האשראי הבנקאי לעסקים קטנים, כך שיספק למערכת הבנקאית הלוואות בריבית קבועה, 0.1 בלבד, לטווח של שלוש שנים, כדי להגדיל את היצע האשראי לעסקים ולסייע להם בתקופת הקורונה.

נגיד בנק ישראל, פרופ' אמיר ירון: "מכלול צעדים אלו יחזק את התמסורת מריבית בנק ישראל לריבית על האשראי בפועל, ויבטיח את המשך זרימת האשראי לעסקים בצורה יעילה. הוועדה ציינה שהיא תרחיב את השימוש בכלים הקיימים, כולל כלי הריבית, ותוכל להפעיל כלים נוספים, ככל שתעריך שהמשבר מתארך והדבר נדרש כדי להשיג את יעדי המדיניות המוניטרית, ולמתן את הפגיעה הכלכלית שנוצרה כתוצאה מהמשבר".

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן