+BigShot מופעל להתנתק?

מטראמפ ועד פייסבוק: הסקירה השבועית יוצאת לדרך

בכל שבוע יעלה כאן פורטל BIG SHOT NEWS סקירה מיוחדת עבורכם, הקוראים. הסקירה תעסוק באירועים הבולטים של השבוע בשוק ההון ובצפי לקראת השבוע שבפתח. והשבוע: מה מתכננת הרשת החברתית לטיק טוק ומיהם השוורים והדובים שמסמנים מגמות חדשות?

שתף כתבה

אפל, פייסבוק, אמזון, גוגל ומיקרוסופט ביצעו בין ינואר 2010 ועד דצמבר 2019, 819 רכישות שלא נרשמו מכיוון שלא עמדו בדרישות הדיווח.
אפל, פייסבוק, אמזון, גוגל ומיקרוסופט ביצעו בין ינואר 2010 ועד דצמבר 2019, 819 רכישות סטארט אפ

תוכן עניינים

 

 

פורטל NEWS BIG SHOT יעלה כאן, מדי שבוע, סקירה שבועית באמצעות האנליסטים מחדר המסחר שלנו. בכל שבוע תוכלו לקרוא את הסיכום השבועי, ישירות מחדר המסחר, וכך לקבל עוד מידע שיסייע לכם לסחור בשוק ההון.

השבוע נתחיל, איך לא, עם דונלד טראמפ. נשיא ארצות הברית איים להשתמש בצו מנהלי, שנועד למתוח ולהאריך את ההקלות והמענקים שהגיעו בעקבות המשבר – וקיים. ההוראות החדשות של הנשיא מאריכות את דמי האבטלה, מספקות חופשת מס בשכר, מאפשרות לדחות את תשלומי הלוואות הסטודנטים עד סוף 2020 ומאריכות את ההקפאה הפדרלית על פינוי שוכרים. על פי הדיווחים בארצות הברית, טראמפ החליט להאריך את מענק האבטלה ברמה מופחתת של 400 דולר לשבוע, במקום ביטוח האבטלה הפדרלי בגובה 600 דולר, שאושר בחודש מרץ ופקע בסוף יולי.

נמשיך עם מה שקורה בבורסה בניו יורק. למרות שמדד ה-s&p500 סגר את השבוע בעליות ורחוק רק שני אחוז משיא כל הזמנים, הסנטימנט בשווקים עדיין עומד על טריטוריה "דובית" במיוחד. הסקר השבועי של AAII מספר כי רק 23 אחוז מהמשקיעים הם "שוריים", בעוד הסנטימנט ה"דובי" בין המשקיעים עומד על שיעור של 47 אחוז והחלק הניטרלי על 30 אחוז.

לאלה שלא בקיאים במושגי השוק, כאשר משתמשים במושגים "שורי" או "דובי", מכוונים למגמה מתמשכת בשוק. מגמה עולה תיחשב "שוורית" (השור מכוון את קרניו כלפי מעלה כשהוא מתקיף, ומכאן השם) מגמה יורדת תחשב "דובית" (הדוב מצמיד את הטרף לקרקע וכך משתלט עליו, ומכאן נגזר שם המגמה).

 

נמשיך עם המגמה בנוגע לחברות הישראליות, אחריהן נעקוב. זוכרים את העליה המטאורית של מניות הטכנולוגיה עליה דיווחנו בצ'ק ליסט המיוחד שלנו? דוחות מעורבים בוויקס (WIX) גררו לתנועה משוגעת במניה לאחר הדיווח, אבל בתמונה הרחבה המספרים של המניה ממשיכים להיות נהדרים. החברה הציגה השבוע הפסד של 0.26 דולר למניה מול צפי לרווח של 0.24 דולר, אבל כמות המשתמשים החדשים הרקיעה שחקים עם 9.3 מיליון לקוחות חדשים ועלייה של 64 אחוז משנה לשנה. ההכנסות ברבעון השני של 2020 עמדו על 236 מיליון דולר, צמיחה של 27 אחוז משנה לשנה.

בנוסף, החברה ציינה כי הפעילות העסקית בחודש יולי מצביעה על צמיחה חזקה גם ברבעון השלישי של השנה. היא סיפקה צפי לרבעון השלישי אשר משקף צמיחה של כ-27 אחוז. סמנכ"ל הכספים של החברה, ליאור שמש, אמר: "אנחנו רוצים להיות אגרסיביים ולהשקיע, זה יהיה טיפשי לא לעשות את זה ולא להשקיע בשיווק כדי לתמוך בביקושים".

כעת נעסוק גם בחברת SQUARE, שמספקת פתרונות טכנולוגיים לסליקת תשלומים אלקטרונים בנקודות מכירה, הנמצאת בקו עליה. התעשייה הפיננסית עוברת טרנספורמציה דיגיטלית אדירה ו-Square לגמרי משבשת אותה. הרבעון האחרון היה פשוט מסחרר עבור החברה, גם בזמן משבר. הכנסות החברה צמחו ב-64 אחוז משנה לשנה והתקרבו לשני מיליארד דולר. הצמיחה האדירה הגיעה מהעמלות שהחברה מכניסה ממסחר בביטקוין ושאר מטבעות קריפטו באפליקציית CashApp שלה – הכנסות שהגיעו ל-875 מיליון דולר ברבעון האחרון מול 125 מיליון דולר ברבעון השני של 2019 ו-306 מיליון דולר ברבעון הראשון של 2020.

אפליקציית CashApp של Square ממשיכה לצבור פופולריות ולהיתפס כדרך נוחה ופשוטה לקבל ולהעביר כסף במהירות. החברה מעדכנת שבחודש יוני פעלו בה יותר מ-30 מיליון משתמשים פעילים שהעבירו כספים. גם השימוש בכרטיס הפיזי של האפליקציה שנקרא CashCard עלה בצורה משמעותית לשבעה מיליון משתמשים. מעבר לכך, סכום ההלוואות שהחברה חילקה עלה באופן משמעותי והיא סיפקה הלוואות בשווי של 873 מיליון כחלק מתוכנית הגנת השכר של הממשל האמריקאי. ב-2019 כולה החברה העמידה הלוואות בשווי כולל של 567 מיליון דולר.

גם חברת רוקו (ROKU) בולטת בשוק האמריקני. החברה, למי שעדיין אינו מכיר, בנתה בשנים האחרונות פלטפורמת פרסום לטלוויזיות חכמות המבוססות על המערכת שלה. החברה אמנם הפסידה במהלך הרבעון השני של השנה 0.35 דולר למניה, אבל מדובר בנתון נמוך משמעותית מהצפי שעמד על הפסד של 0.52 דולר למניה. הכנסות החברה עמדו על 356 מיליון דולר, מעל צפי ההכנסות של 316 מיליון דולר וצמיחה של 42 אחוז משנה לשנה. כמו כן, מספר המשתמשים הפעילים עלה ב-3.2 מיליון ל-43 מיליון – המשקף עליה של 41 אחוז. שעות הסטרימינג צמחו ב-65 אחוז. 

 

   

מכאן נמשיך עם היוזמה החדשה של חברת פייסבוק. השבוע השיקה החברה פיצ'ר חדש בשם Reels והיא מתכננת לעשות ל-TikTok בדיוק מה שעשתה ל-SnapChat. הפיצ'ר תחת הסטוריז באפליקציית האינסטגרם מאפשר לצלם או לערוך סרטון של עד 15 שניות, בתוספת עריכות, אלמנטים ואפקטים שונים. באינסטגרם רוצים למשוך בחזרה את הכוכבים ואת הקהל מתוך טיקטוק והם מנצלים את התזמון המושלם, כשברקע טראמפ חותר לחסום את הרשת החברתית משימוש בארה"ב ב-15 בספטמבר. בינתיים, מייקרוסופט וטוויטר הוזכרו כמועמדות לרכוש את הפעילות של טיקטוק בארה"ב. מעניין איך הדבר ישפיע על החברות הללו.

 
 

נמשיך עם נתוני התעסוקה המפתיעים לטובה. התביעות הראשונות לדמי אבטלה בארצות הברית הציגו נתון חיובי מהצפוי ביום חמישי האחרון, נתון שהחזיר בעוצמה את הטרנד החיובי אשר נחלש במהלך השבועות האחרונים. נתון האבטלה לחודש יולי הכה את התחזית באופן מפתיע והצביע על אחוז אבטלה של 10.2 אחוז, נמוך מהצפי לנתון של 10.5 אחוז. הוא ממשיך את המגמה החיובית בעודו משתפר ביחס לנתונים של חודשים יוני ומאי, שעמדו על 11.1 אחוז ו-13.3 אחוז בהתאמה.

ומה צפוי השבוע? היומן הכלכלי עמוס, אך הנתונים העיקריים שיש "לסמן" הם מדד המחירים ליצרן (יתפרסם בשלישי) ומדד המחירים לצרכן (ברביעי) שיאוששו האם תקופה של סביבה כלכלית עם אינפלציה מעל הממוצע בפתח. שאלה נוספת: האם הם יתמכו במחירי המתכות היקרות אשר מזנקות בהתאם לחלק מהתחזיות. בהמשך השבוע צפוי להתפרסם הנתון השבועי, בעל ההשפעה הגדולה ביותר על השווקים בתקופה האחרונה. מדובר בכמות התביעות הראשונות לדמי אבטלה (יתפרסם בחמישי).

אנחנו, כמובן, נמשיך לעדכן. נהיה עם הסקירה השבועית גם בשבוע הבא.

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן