+BigShot מופעל להתנתק?

האוצר: ירידה של 32 אחוז במכירת דירות חדשות במאי

בצל הקורונה: במשרד חשפו כי כחמישית מיזמי הנדל"ן הגישו בקשה לסיוע. וגם: מהו השכר הממוצע המטורף של המשקיעים בנדל"ן?

שתף כתבה

Fantasia Holdings
2,200 אלף דירות בלבד נמכרו במאי. בניה בתקופת הקורונה

תוכן עניינים

אגף הכלכלנית הראשית במשרד האוצר פרסם היום (שלישי) סקירת ענף הנדל"ן למגורים לחודש מאי 2020. על פי הסקירה, בחודש מאי נרשמה התאוששות במספר העסקאות בהשוואה לשפל ההיסטורי שנרשם באפריל, אולם רמת העסקאות עדיין נמוכה משמעותית בהשוואה לתקופה לפני משבר הקורונה. סך העסקאות בחודש מאי עמד על 6,500, ירידה של 28 אחוז בהשוואה למאי אשתקד ורמה דומה למכירות בחודש מרץ האחרון, עם פרוץ משבר הקורונה. בניכוי מכירות בסבסוד ממשלתי עמד מספר העסקאות על 5,600, ירידה של 28 אחוז בהשוואה למאי אשתקד ורמה הנמוכה בארבע אחוז בהשוואה לחודש מרץ האחרון.

אז כמה מכרו? ובכן, לפי הסקירה, מכירת דירות חדשות הסתכמה בחודש מאי ב-2,200 אלף דירות, ירידה של 32 אחוז בהשוואה למאי אשתקד, בהמשך לשיעורי ירידה חדים מאז פברואר האחרון. בניכוי מכירות "מחיר למשתכן" הסתכמו מכירות הקבלנים בשוק החופשי ב-1,300 דירות בלבד, ירידה של 34 אחוז בהשוואה למאי אשתקד.

אז כיצד מגיעות הירידות החדות במכירות הקבלנים בחודשים האחרונים לידי ביטוי? ובכן, גם בירידה חדה בתזרים המזומנים של הקבלנים ממכירת דירות, ממצא שעשוי להעיד על קשיי מימון לפחות בקרב חלק מהיזמים. נמצא כי כחמישית מיזמי הנדל"ן למגורים הגישו בקשה לסיוע מקרן ההלוואות בערבות מדינה, כאשר בקרב החברות הבינוניות בענף מגיע שיעור הפניות לקרן ל-40 אחוז. בקרב החברות הקטנות בענף, עומד שיעור זה על כ-16 אחוז בלבד.

רכישות המשקיעים בחודש מאי הסתכמו ב-730 דירות, ירידה של 37 אחוז בהשוואה למאי אשתקד. ניתוח רמות השכר של המשקיעים מצביע על עליה נוספת, חדה, בהשוואה לרמות השכר של המשקיעים בתקופות קודמות. שכרם הממוצע עמד על 71 אלף שקל, ברוטו, למשק בית.

מכירות המשקיעים בחודש מאי הסתכמו ב-1,300 דירות, ירידה של 21 אחוז בהשוואה למאי אשתקד. רכישות הזוגות הצעירים הסתכמו בחודש מאי ב-3,500 דירות, ירידה של 19 אחוז בהשוואה למאי אשתקד. בניכוי רכישות במסגרת "מחיר למשתכן" הסתכמו רכישות הזוגות הצעירים בשוק החופשי ב-2,700 אלף דירות, ירידה של 16 אחוז בהשוואה למאי אשתקד.

עוד עולה מהסקירה, כי סך הדירות שנמכרו במסגרת "מחיר למשתכן" בחודש מאי עמד על 830 דירות, ירידה של 28 אחוז בהשוואה למאי אשתקד. נתונים ראשוניים לחודש יוני מצביעים על עליה במספר העסקאות בהשוואה ליוני אשתקד, כאשר גידול זה מתרכז בפלח השוק של דירות יד שניה ומכירות במסגרת "מחיר למשתכן". בהשוואה היסטורית של רמת העסקאות בחודשי מאי בעשרים השנים האחרונות זוהי הרמה הנמוכה ביותר מאז מאי 2003 שעמד בצל האינתיפאדה השניה

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן