+BigShot מופעל להתנתק?

מקפיצה את הבורסה: השפעת "הסכם אבו דאבי" על המשקיעים

המדדים בעולם עולים, אבל מהי באמת השפעת הסכם הנורמליזציה על המשקיעים בטווח הארוך? הפרטים בפנים

שתף כתבה

תוכן עניינים

ישראל ואיחוד האמירויות הודיעו בסוף השבוע על חתימת הסכם נורמליזציה ("הסכם השלום", כפי שהוא מכונה על ידי נתניהו). בציוץ של נשיא ארצות הברית דונלד טראמפ בטוויטר וכן בהודעה לעיתונות, נכתב כי  ראש ממשלת ישראל שוחח עם יורש העצר של איחוד האמירויות מוחמד בן זאיד, אחד מהאנשים החזקים והעשירים בעולם הערבי. השניים סיכמו כי הנורמליזציה תכלול החלת יחסים דיפלומטיים מלאים, הקמת שגרירויות, הסכמי שיתוף פעולה לרבות התחום הביטחוני ועוד. ההסכם הזה בוודאי ישפיע על כל תחומי החיים, תיירות פנים וחוץ, ביטחון ושיתוף פעולה בענפי הספורט, אבל כיצד הוא ישפיע על הבורסות בישראל ובניו יורק?

 

ובכן, הבורסה בישראל נפתחה בעליות שערים כתוצאה מהדיווח ביום חמישי האחרון וגם ננעלה בעליות. מדד ת"א 35 עלה ב-1.4 אחוז, ת"א 90 ב-1.3 אחוז ומדד הבנקים זינק ב-2.3 אחוז, כשגם שאר המדדים סיימו בירוק והאפיק הקונצרני טיפס לאחר פרסום מדד יולי.

ואם שאלתם מה קורה בבורסות באיחוד אמירויות, אז גם אזור המפרץ ירוק היום. מדד DFM של בורסת דובאי עולה ב-1.3 אחוז, בעוד שמדד ADS של הבורסה באבו דאבי עולה ב-0.6 אחוז. עליות נרשמו גם בבורסות בבחריין, סעודיה וכוויית.

 

ראש הממשלה נתניהו התייחס בנאומו להשפעה של ההסכם על כלכלת ישראל. "איחוד האמירויות היא אחת המדינות המתקדמות והחזקות בעולם", אמר נתניהו, "ההסכם הזה כולל יחסים דיפלומטים מלאים, שגרירויות, השקעות כלכליות שיועילו מאוד לכלכלת ישראל, כאלה שיועילו מאוד במיוחד עכשיו. ההסכם כולל טיסות ישירות בין תל אביב לאבו דאבי. מדינת איחוד האמירויות תשקיע בישראל השקעה מאוד משמעותית לפיתוח החיסון בנגיף הקורונה. כמו כן, נשתף פעולה באנרגיה, מים בהגנת הסביבה, בתחומים רבים נוספים".

זה דבר מאוד חשוב לכלכלה שלנו, לכלכלת האזור ולעתיד שלנו. ישראל היא מדינת חדשנות מובילה, כוח עולמי עולה, וכך גם איחוד האמירויות שמורכב משבע אמירויות על גדות המפרץ הפרסי – אבו דאבי ודובאי", סיכם ראש הממשלה. "אנחנו מטפחים את הקדמה, והם מטפחים את הקדמה. אנחנו מטפחים ידע ויזמות – הם מטפחים ידע ויזמות. אנחנו הפכנו מדבר לארץ פורחת, הם הפכו מדבר לארץ פורחת. יחד, ביחסים משותפים, אנחנו יכולים להביא עתיד נפלא למדינתנו, לאזורנו".

איחוד האמירויות, הידועה גם בשם איחוד האמירויות הערביות, היא מדינת מדבר מוסלמית עשירה בנפט הנמצאת בצפון-מזרח חצי האי ערב, במפרץ הפרסי. היא מונה 9.9 מיליון תושבים, שרק 1.4 מיליון מהם הם תושבי המדינה, והשאר מהגרים ועובדים זרים. מדובר בפדרציה הכוללת שבע אמירויות מונרכיות: אבו דאבי, עג'מאן, דובאי, פוג'יירה, ראס אל ח'ימה, שארג'ה ואום אל קיוין. את עצמאותה מהממלכה המאוחדת ומחוף שביתת הנזק היא קיבלה בשנת 1971.

האמירות השניה בגודלה, דובאי, משכה השקעות זרות רבות, בשל הכרזתה כאזור סחר חופשי והיעדר מיסים על הכנסות. מדיניות זו הפכה את את האמירות למרכז עסקי ותיירותי בינלאומי.

 

 

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן