+BigShot מופעל להתנתק?

אחרי אפל, מיקרוסופט נוגסת בנתח של אינטל. המניה צללה

מסחר בשוק ההון: מניית אינטל צללה בסוף השבוע, לאחר שמיקרוסופט הודיעה כי תחל לייצר מעבדים מתוצרת עצמית. הבעיה: רק לאחרונה הודיעה אפל כי תייצר שלושה דגמי מחשבים חדשים עם מעבדים משלה

שתף כתבה

משרדי אינטל
משרדי אינטל בקליפורניה (צילום: Don DeBold)

תוכן עניינים

האם חברת אינטל עומדת לקבל מכה כואבת בעקבות פיתוחים חדשים של חברת מיקרוסופט? לפי התנהלות המניה בסוף השבוע, ייתכן מאוד שכן. במסגרת המסחר בשוק ההון, מניית אינטל צללה בסוף השבוע בשיעור של 6.3 אחוז. קודם לכן, חברת מיקרוסופט הודיעה כי היא תחל לייצר מעבדים מתוצרת עצמית על מנת להתחבר לשרתים והמחשבים של סורפייס. 

מיקרוסופט עושה זאת לאחר שחברת אפל הודיעה לאחרונה כי תחל לפתח מעבדים, שייכנסו לתוך המוצרים שלה. דובר מיקרוסופט פרנק שו, אמר לתקשורת: "אנחנו ממשיכים להשקיע את היכולות שלנו בתחומים כמו ייצור ותכנון, תוך טיפול וחיזוק שותפויות עם מגוון של ספקי שבבים".

מה עובר עליה? אינטל

על פי ההודעה, המעבדים של מיקרוסופט ייועדו לשימוש בדאטה של החברה. המטרה היא לשמש אותה בשירותים שהיא מספקת ללקוחות באמצעות הענן. מחשוב הענן נחשב לתחום שנמצא בשליטה של מיקרוסופט, יחד עם אמזון וגוגל.

על מנת להסביר מדוע מדובר במכה לחברת אינטל, צריך להבין בדיוק מה קרה בחודש שעבר. חברת אפל הודיעה כי היא תמכור מחשבים על מעבד M1. המעבדים אמורים להחליף את השבבים שחברת אינטל סיפקה עד כה. אפל הודיעה כי היא משתמשת בטכנולוגיה של ARM מבריטניה. כלומר, החומרה של אינטל שנמצאת היום במחשבי החברה כבר לא תהיה רלוונטית.

אפל גם הודיעה כי היא תמכור שלושה מחשבים חדשים: מקבוק אייר, מחשב שולחני בשם מק מיני וגם את המקבוק פרו שיכלול מסך 13 אינטש. בתוך כל המחשבים הללו, יגיע מעבד M1 שהיא מייצרת.

ARM, למי שלא מכיר, היא חברה שמפתחת טכנולוגיה לשבבים, בעיקר מחשבים וטלפונים חכמים. את ההכנסה העיקרית שלה היא מייצרת מהענקת רישיון למי שרוצה להשתמש בטכנולוגיה, זאת בתמורה לתמלוגים שהיא מקבלת מכך.

עד פרסום ההודעה של מיקרוסופט, לא ניתן היה לצפות את התנודה הקיצונית במניה. התחושה היא שאם התהליך של מיקרוסופט יצליח, אינטל עשויה להיפגע בצורה משמעותית במסחר בשוק ההון.

רוצים לדעת עוד על מסחר בשוק ההון ומיקרוסופט?

במהלך החודשים הראשונים של תקופת הקורונה, הצליחו לרשום מניות הרכבים והטכנולוגיה רווחים עצומים, כאלה שכנראה לא תוכלו להרוויח בשום מקום אחר. להשפעת התקופה, יש כמובן חשיבות מכרעת בבחירת מניה, אבל לא רק – גם להודעות משמעותיות של חברות מסוימות, כמו ההודעה האחרונה של חברת מיקרוסופט, יכולה להיות השפעה מכרעת גם על חברות אחרות. אבל איך עושים את זה ויודעים במה להשקיע והאם זה הזמן להשקיע בחברות המחשבים והתוכנה? אם לחצתם על הכפתור על למעלה, עשיתם את הצעד הראשון בדרך לכך וקיבלתם את המדריך החינמי שלנו שילמד אתכם איך לזהות את המניה הבאה שהולכת להתפוצץ!

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן