+BigShot מופעל להתנתק?

אחרי ההתרסקות, מגיעה ההתאוששות: תמו הצרות של מטוסי הבואינג 737?

רגולטור התעופה הראשי באירופה הכריז לאחרונה כי המטוס, שקורקע מטיסות בשל שתי התרסקויות וגבה חייהם של מאות בני אדם, בטוח לטיסה. בינתיים, הרגולטור האמריקאי מגיב באדישות. האם הטיסות יחזרו לשמי אירופה?

שתף כתבה

מטוס
עוד התרסקות ואבדנו. מטוס בואינג 737 נוחת בפלמה דה מיורקה

תוכן עניינים

רגולטור התעופה הראשי באירופה, EASA, המשמש למעשה כסוכנות בטיחות התעופה האירופית, הכריז לאחרונה כי מטוס ה-737 מקס של חברת בואינג בטוח לטיסה. למרות זאת, מניית החברה מגיבה בעלייה צנועה של כ-3 בלבד ומגיבה שוב בירידה.

בואינג 737, למי שלא זוכר, קורקע מטיסות בחודש מרץ 2019. הסיבה: שתי התרסקויות גבו את חייהם של 346 בני אדם והכניסו את החברה למשבר שיהיה לה קשה לצאת ממנו. כעת, החלטת הרגולטור עשויה לגרום לתהליך ההתאוששות של החברה להתקדם.

על פי דיווח בבלומברג, בואינג הבטיחה לבצע עדכון תוכנה בטיחותי נוסף, אך הוא יהיה מוכן עוד 24 חודשים לפחות. יחד עם זאת, הרגולטור התרשם מטיסות הניסוי של הדגם המתוקן בספטמבר האחרון ומהשינויים שיושמו בתוכנה הנוכחית.

בינתיים, המתחרה היחידה של בואינג בשוק הזה, חברת איירבוס, ממשיכה להתאושש ממשבר הקורונה ולקבל הזמנות חדשות. ההתרסקויות של דגם ה-737 מקס של בואינג, כך מתברר, עדיין מרחפות מעליה ועוצרים את התאוששותה. על פי המספרים היבשים, מאז מתחילת השנה סיפקה החברה 98 מטוסים מסחריים, כשחברת איירבוס סיפקה לא פחות מ-341 כאלה.

כך למשל, חברת אמריקן איירלינס מתכננת להחזיר את מטוס ה-737 מקס של בואינג לשירותיה לקראת סוף השנה בכפוף לאישור מרשות התעופה האמריקאית. לעומתה, חברת יונייטד איירליינס הצהירה שאין לה תוכניות לשלב את המטוס, לפחות לעת עתה, בלוח הטיסות שלה. בניגוד אליה, חברת סאות' ווסט מצהירה שהיא מתכננת להחזיר את מטוסי ה-737 מקס לשירותיה בתחילת רבעון הראשון לשנת 2021. יש לציין כי לא כל חברות התעופה מחזיקות בצי המטוסים שלהם כמות נכבדת של מטוסי 737 מקס. דלתא איירליינס, למשל, לא מחזיקה אפילו מטוס אחד מהדגם הזה. 

בתגובה להחלטת הרגולטור האירופי, מצהירה רשות התעופה האמריקאית שאין לה כרגע מועד ידוע לחזרת מטוס ה-737 מקס לאוויר והיא תאשר זאת רק לאחר בדיקות בטיחות קפדניות של מומחיה.

השאלות, לעת עתה, נותרו פתוחות: האם נראה מטוסי 737 מקס לעת עתה חגים רק מעל בירות אירופה? האם הרגולטור האירופאי ויאשר חזרה של מטוסי 737 לחוג מעל אירופה, בעוד הרגולטור האמריקאי לא אישר זאת? ובעיקר: האם הנוסעים ימשיך להציג חשש וחברות התעופה ידווחו על טיסות דלות בנוסעים של דגם ה-737? את התשובות נקבל, כנראה, רק בחודשים הקרובים.

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן