+BigShot מופעל להתנתק?

גם זה משהו: הבנקים מפחיתים עמלות בתקופת הקורונה

הפיקוח על הבנקים פרסם טיוטת צו פיקוח על עמלות, במטרה להקל על הלקוחות. אבל כמה כסף תחסכו מזה?

שתף כתבה

עכשיו זה יעלה פחות. פעולה בנקאית

תוכן עניינים

הפיקוח על הבנקים החליט לסייע ללקוחות המערכת הבנקאית בהתמודדות עם השלכות מגפת משבר הקורונה ולעודד שימוש מרחוק בשירותים בנקאיים, זאת כדי להפחית את הצורך להגיע אל סניף הבנק ולסייע לשמירה על בריאות הציבור. לאור זאת, הוא פרסם היום (ראשון) להערות הציבור טיוטת צו פיקוח, המוזיל את העמלות הבאות: דמי כרטיס חיוב מיידי, מכתב התראה של עורך דין ופעולה על ידי פקיד במוקד טלפוני. הצו יהיה בתוקף למשך 6 חודשים ממועד פרסומו כצו סופי.

להלן ההנחה בעמלות:

פטור מלא מעמלה: דמי כרטיס חיוב מיידי

כרטיס חיוב מיידי ("דביט") הוא אמצעי תשלום בסיסי המאפשר להפחית את השימוש במזומן. בין היתר, הוא מאפשר למקבלי קצבאות למשוך כסף ממכשיר אוטומטי מבלי לעמוד בתור לפקיד. בשל הנחיות משרד הבריאות והצורך להימנע מהתקהלויות, הפיקוח מבקש לעודד את הלקוחות להימנע ככל הניתן מהגעה פיזית לסניפי הבנקים ולעשות שימוש רב יותר באמצעים אחרים. ההחזקה בכרטיס מאפשרת להקטין את מספר הביקורים בסניפי הבנקים, מקלה על ביצוע עסקאות יומיומיות ללא מזומן. נכון להיום, העמלה החודשית למחזיקי כרטיס דביט היא כ-8.5 שקל לחודש. במטרה לעודד את הגברת תפוצת הכרטיסים הללו והשימוש בהם במיוחד בתקופת המשבר, החליט הפיקוח להתערב בעמלה זו.

 

סכום עמלה מרבי של 2.5 שקל: פעולה על ידי פקיד במוקד טלפוני

פעולה על ידי פקיד בחשבון עו"ש המבוצעת באמצעות מוקד טלפוני מאויש נחשבת כפעולה שבוצעה על ידי פקיד, ובהתאם נגבה בגינה תעריף עמלת פעולה על ידי פקיד, העומד על כ-6 שקל בממוצע, בהשוואה לסכום של כ-1.5 שקל הנגבה בגין פעולות המבוצעות באמצעים ישירים. על מנת לעודד את הלקוחות להימנע מלהגיע לסניפים בתקופת משבר הקורונה ולעשות שימוש במוקדים הטלפוניים, במיוחד עבור לקוחות בקבוצות סיכון אשר רצוי או שהם מנועים מלצאת מהבית מטעמים בריאותיים. לשם כך, החליט הפיקוח שהסכום המרבי בו ניתן יהיה לחייב לקוח בגין שירות במוקד הטלפוני בתקופת הצו יעמוד על 2.5 שקל.

סכום עמלה מירבי של 50 שקל: מכתב התראה של עורך דין

כאשר לקוח לא משלם חוב במועדו, הפיגור בתשלומים נמשך, ומוצו כל ניסיונות הגבייה הפנימיים של התאגיד הבנקאי, הבנק שולח ללקוח מכתב התראה מעו"ד. המכתב נועד להתריע בפני הלקוח על יתרת חובו בטרם התאגיד הבנקאי מעביר את הטיפול בחוב לערכאות משפטיות, כדי לאפשר ללקוח לפעול להסדרת החוב מבעוד מועד, ובכך להימנע מפתיחת הליכים משפטיים הכרוכים בעלויות גבוהות ומהידרדרות נוספת במצבו. העמלה בגין משלוח המכתב נעה בין 147 שקל ל-200 שקל. על מנת להקל על לקוחות שחלה הידרדרות במצבם החליט הפיקוח להפחית את הסכום המשולם בגין המכתב לסכום מירבי של 50 שקל. 

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן