+BigShot מופעל להתנתק?

גרין-בוקס POS התפוצצה במסחר. האם המגמה תימשך?

חברת התשלומים על רשת הבלוקצ'יין ראתה את מניותיה נסחרות בתנודתיות מטורפת מאז ההנפקה הראשונה לציבור. האם יש כאן הזדמנות אמיתית?

שתף כתבה

קאתי ווד
קאתי ווד, מנכל"ית בית ההשקעות ארק שמנהלת תעודת סל המחזיקה ב-78 מניות של חברות ישראליות

תוכן עניינים

חברת הפינטק גרין-בוקס POS השתוללה במסחר בוול סטריט מאז שהשלימה הנפקה ראשונה לציבור בפברואר, במהלך שבו גייסה 50 מיליון דולר. מאז שהמניה החלה להיסחר בבורסת נאסד"ק באמצע פברואר, היא חוותה מסחר תנודתי על בסיס כמעט יומי, תוך שהיא נוסקת למחיר שיא של 20.78 דולר ולאחר מכן צונחת למחיר של 7.66 דולר ברמת השפל. אתמול זינקה המניה ב-27% במהלך שלא לווה בפרסום חדשות כלשהן.

זינוק יומי של 27% – האם המגמה צפויה להימשך?

ביום שלישי הודיעה החברה על מינוי בכירים חדשים, כולל סמנכ"ל כספים חדש וראש ניהול סיכונים אולם זה לא מה שהתניע את הזינוק היומי. ממה שהבנתי עד כה, החברה מעוניינת להפוך לענקית תשלומים עבור עסקים קטנים ובינוניים בסגמנט שנשלט על ידי ענקיות כמו פיי-פאל (PYPL) וסקוור (SQ). הזינוק במניה בימים הראשונים שאחרי השלמת ההנפקה לווה בהתלהבות מכל מה שקשור למטבעות דיגיטליים, האפשרות לשלם ולהעביר כספים באמצעותם והודעת החברה כי היא צופה עיבוד תשלומים בהיקף של 1.2 מיליארד דולר בשנת 2021.

בשבועות הקרובים צפויה החברה להשיק מטבע דיגיטלי תחת הסימול GBT, שדומה מאוד למה שריפל עושה עם ה-XRP. האנליסטים מעריכים שברגע שהמטבע יתחיל להיסחר בבורסות קריפטו שונות, החברה צפויה ליהנות מאפיק צמיחה נוסף שיכניס לה כספים. 

מי שצפה בתוכנית הספיישל שלנו על ההנפקה של קוינבייס (COIN),  הבין שאני סקפטי לחלוטין בכל מה שקשור למטבעות דיגיטליים. רוב הפרויקטים מסתיימים במפח נפש גדול למשקיעים ומלבד ביטקוין, את'ריום והמטבע של בייננס, אני לא ממש מבין או מעוניין להבין את הערך האינהרנטי של כל המטבעות שמונפקים ונסחרים בבורסות כמו בייננס או קוינבייס. מספיק להסתכל על הטירוף סביב מטבע הדוגקוין שנושק לשווי של 41 מיליארד דולר (יותר מאלפי חברות עם ערך אמיתי), כדי להבין שאנחנו מסתכלים על אחת התופעות הפיננסיות ההזויות של זמננו.

מניית GBOX
מניית GBOX

לעניין גרין-בוקס POS: החברה רשמה הכנסות של 8.5 מיליון דולר בלבד בשנת 2020 עם הפסד EBITDA של 5.4 מיליון דולר. המספרים האלה מספרים לי שמדובר בחברה שרחוקה שנות אור ממה שהיא רוצה להיות.  שווי השוק שלה עומד על 400.3 מיליון דולר, מכפיל של 50 על ההכנסות של שנת 2020. הרווחיות לא ממש נראית מעבר לאופק כך שמדובר בחברה שצפויה להשקיע כספים רבים בשיווק, פיתוח וחדירה לשווקים שנשלטים על ידי ענקיות. אם אתם בעל עסק עם מי תעדיפו לעבוד? עם גרין-בוקס POS או עם סקוור, פיי-פאל או וריפון למשל?

מה עושים עם זה עכשיו?

ב-15 באפריל פרסמה חברת המחקר המתמחה בשורט BEAR CAVE סקירה שלילית על גרין-בוקס POS וציינה כי הנהלת החברה לא כשירה לנהל חברה הנסחרת בוול סטריט וכי תביעות משפטיות רבות מתנהלות מולה. צריך לקחת בערבון  מוגבל חברות מחקר שמרוויחות מירידת ערך במניות אותן הן קוטלות ולכן אני מנסה להיות אובייקטיבי ולהסתכל על פוטנציאל הצמיחה, התחרות ומה שהחברה מנסה לעשות כעסק. 

עלייה יומית של 27% היא בהחלט סיבה למסיבה למישהו שמחזיק מניות של חברה כזו. בשלב הזה נראה לי שמדובר בהשקעה ספקולנטית במאה אחוז וכמו שהמניה זינקה בצורה כזו חדה, היא יכולה להמשיך ולהיסחר בתנודתיות משוגעת גם בחודשים הקרובים. הנתונים הכספיים לא תומכים בשווי הנוכחי, אבל פוטנציאל הצמיחה אולי נמצא שם בין המספרים. למרות שהחברה דיווחה על צפי לסליקת עסקאות בהיקף של 1.2 מיליארד דולר, לא ראיתי את השורה התחתונה שמציינת כמה כסף היא צפויה לעשות מזה בסופו של היום. אם נעריך שהיא גובה עמלה של 2% מגובה העסקאות אנחנו מדברים על הכנסה של 24 מיליון דולר בשנת 2021 ומן הסתם על הפסד תפעולי בעקבות עלויות שיווק ופיתוח גבוהות.

מי שמתמחה בניתוח טכני אולי ימצא כאן הזדמנות מעניינת. אני מעדיף להמשיך להסתכל מהצד ולחכות לתוצאות הרבעון הראשון של 2021 כדי להבין מה החברה באמת מייצרת מהפעילות שלה. 

למידע נוסף על גרין-בוקס POS מאתר החברה

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן