+BigShot מופעל להתנתק?

הזהב נוסק. אבל מה יקרה אם טראמפ ינצח במירוץ לנשיאות?

תעודות הסל שמחקות את תשואות הזהב עולה בכמעט 25 אחוז השנה. ההיסטוריה מלמדת שהמניות אינן מושפעות כמעט מתוצאות הבחירות, אבל יש מי שמעריך שדווקא ההנהגה הבזבזנית של הדמוקרטים תוביל לעליה במחיר הזהב

שתף כתבה

טראמפ או ביידן ישפיעו על מחירי הזהב? לא בטוח

תוכן עניינים

תעודת הסל של חברת SPDR (ספיידר מניות זהב, סימול: GLD), תעודת הסל הגדולה ביותר הנסחרת בגובה הזהב ומנסה לחקות את התשואה על המתכת הצהובה, נסוגה מהשיאים האחרונים שלה, אך היא עדיין גדלה בכמעט 25 אחוזים השנה. לקראת הבחירות בארצות הברית, רבים מהכלכלנים מעריכים כי ההיסטוריה מוכיחה שמניות הזהב ותעודות סל-זהב לא יושפעו כלל מתוצאות הבחירות. על הרקע הזה, אומרים בארצות הברית, ייתכן שמחיר הזהב ימשיך להאמיר משום שהמשקיעים רואים בו פוטנציאל אדיר לרווח.

גם המספרים של ספיידר מדברים בעד עצמם. המשקיעים הוסיפו השנה 21.47 מיליארד דולר. ההערכה היא ששיעורי הריבית הנמוכים והתמודדות עם תנודתיות בשוק המניות הנגרמת ממגפת הקורונה, מפנות את תשומת הלב לתעודות סל הזהב והתשואות בהתאם.

"למתכת הצהובה היו, היסטורית, ביצועים טובים יותר כאשר הדמוקרטים היו במשרד הסגלגל בהשוואה לרפובליקנים – 11.2 אחוז תשואה לעומת 10.2 אחוז בהתאמה" קובע מחקר שהתפרסם בנושא. 

יחד עם זאת, לא ברור מדוע לפי סקר שנעשה משקיעי ספיידר מעדיפים ניצחון של טראמפ על פני ביידן, משום שכאשר הדמוקרטים שולטים בקונגרס, התשואה השנתית הממוצעת של זהב מתקרבת ל-21 אחוז – תשואה נאה בהחלט. כעת נותר לראות את ההשפעה של שתי המפלגות על הזהב. הדמוקרטים, שנתפסים כ"בזבזנים", עשויים לגרום לשינויים בתשואה על הזהב.

"הוצאות כספיות גבוהות יותר עשויה לסייע לביצועי הזהב בתקופות בהן הגירעון בתקציב ארה"ב כאחוז מהתוצר המקומי הגולמי האמריקני גדל", צוין במחקר של סטייט סטריט – חברה אחזקות פיננסית המנהלת בין היתר תעודות סל. תרחיש כזה, הם משערים, רע עבור הדולר וירידה חזקה תומכת בדרך כלל במחירי זהב גבוהים יותר. על פי התיאוריה הזאת, לא בטוח שלמשקיעים כדאי לחכות לתבוסה של טראמפ על ביידן. על פי הסטריט סייט, "כאשר המפלגה המכהנת שמרה על השליטה בבית הלבן, הזהב נטה לביצועי ביצועים נמוכים יותר מול המניות".

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן