+BigShot מופעל להתנתק?

העדכון השבועי: עונת הדוחות בפתח. ענקיות הטכנולוגיה במוקד

הבנקים מרכזים עניין, הקריאה להפרטת נכסי חברות הטכנולוגיה עשויה להשפיע על השוק, התכניות של אנוידיה מעוררות עניין וכרגיל: יומן האירועים הכלכליים שבפתח. העדכון השבועי

שתף כתבה

קוראים להפרטת נכסיהן. חברות הטכנולוגיה הגדולות

תוכן עניינים

עונת הדוחות בפתח והבנקים ימשיכו להוביל אותה באמצעות הדוחות הכספיים של הרבעון החולף. המאבק על חבילת התמריצים מתפתח לכיוונים חיוביים עבור שוק המניות. חבילת התמריצים החדשה מתעכבת, אבל היא צפויה להיות משמעותית.

בכלל, שבוע מלא באירועים מעניינים בפתח ולכן אנחנו כאן עם העדכון השבועי: ברוב המדינות בעולם כבר לומדים לחיות עם הקורונה ולהיות יותר בבית. הפער בין מניות העולם החדש למניות העולם הישן מעולם לא היה רחב יותר. וזה רק עשוי לגדול.

מהשבוע שהיה

האם אנחנו הולכים לראות שינוי בדרך שבה עושים שימוש במידע שלנו? הרגולטורים באירופה ובארה"ב מכוונים לענקיות הטכנולוגיה.

כך למשל, ועדת המשנה לשיפוט של בית הנבחרים האמריקני בנושא הגבלים עסקיים מצביעה על הכוח המונופולי של ארבעת ענקיות הטכנולוגיה – אמזון, אפל, פייסבוק וגוגל. בתחקיר שנערך במשך 16 חודשים, נכתב כי חברות אלו הפכו לאנטי תחרותיות וכי ארצות הברית זקוקה לחוקים חדשים כדי לפרק חברות כוחניות מהסוג הזה.

בימים האחרונים עולים דיווחים על קריאות לפרק את החברות באמצעות הפרטה של הנכסים שלהן. לדוגמא, אפשרות שגוגל תיאלץ להיפרד מדפדפן הכרום שלה. גם אם דבר כזה יקרה, ייתכן שזה ייקח זמן. בכל אופן, אם נתחיל לראות שמתפתח מאבק בין קובעי המדיניות לענקיות הטכנולוגיה, הנושא יכול להתפתח ל"קטליסט המשמעותי החדש" של שנת 2021.

הקרב על המלוכה

עוד עסקה במגזר הסמיקונדקטורים מתגבשת לה, מספר שבועות לאחר הדיווחים על כך שאנוידיה (NVDA) מתכוונת לבצע רכישה משל עצמה.

לפי השמועות, מתגבשת עסקה אשר בין האחות החורגת של אנוידיה, AMD, לרכישת זיולינקס (XLNX). הן העלו את המניה של זיולינקס ביותר מ-14 אחוז ביום שישי האחרון. זיולינקס פועלת בשולי רווח יעילים יותר משל AMD אבל היא לא מצליחה לייצר צמיחה בשנים האחרונות.

מצד שני, לא בטוח שהעסקה תצא לפועל. בזיולינקס לא מתרגשים מההצעה של AMD. בעבר החברה כבר קיבלה הצעה מקוואלקום, אשר נדחתה.

אם הרכישה הזאת תצא לפועל, היא תהווה צעד אסטרטגי שנועד לחזק את העמדה של AMD במרכזי הנתונים. בנוסף, זה יאפשר לה להרחיב את סל המוצרים שלה ואת נתח גודל השוק הפוטנציאלי שלה. השאלה היא האם היא תעשה זאת במחיר הנכון.

סקוור מחזקת את עמדתה בשוק הקריפטו

כפי שכבר דיווחנו בפורטל, חברת סקוור (SQ) דיווחה על רכישה של כ-4,700 ביטקוינים בשווי של 50 מיליון דולר. מדובר בחדשות מרעישות עבור תעשיית הבלוקצ'יין אשר מקבלת אישור מהימנות מאחת מחברות הפינטק המשמעותיות שקיימות.

סקוור צופה לצמיחה אגרסיבית ממסחר במטבעות קריפטו בארנקים הדיגיטליים, אשר מונעת מצמיחה מהירה במשתמשי אפליקציית CashApp שלה. האפליקציה נמצאת בשימוש אצל יותר מ-30 מיליון משתמשים חודשיים פעילים, פי 3 מכמות המשתמשים שהיו לה בתקופה המקבילה בשנה שעברה.

ברבעון השני של השנה, כ-40 אחוז מהכנסות החברה הגיעו בפעולות של משתמשים בהעברות ומסחר בביטקוין – התפוצצות מאסיבית אשר תרמה לצמיחה של כ-50 אחוז בהכנסות החברה משנה לשנה.

עושה רושם שהצעד הזה נועד לבסס את מעמדה בשוק המתפתח. גם חוסר הוודאות הכלכלי מובא כהסבר למהלך הזה במכתב שמשגרת סקוור למשקיעים. היא מצטרפת למיקרו סטראטג'י (MSTR) שעשתה מהלך אגרסיבי הרבה יותר והפכה את רזרבות המזומנים שלה למטבעות ביטקווין, שמאז חודש יולי שוויים חצה את רף עשרת אלפים הדולרים.

בארה"ב ממשיכים להדפיס דולרים, אך החשש מאינפלציה גובר

סביבת המאקרו

הדפסת הכסף בשווקים ממשיכה בקצב מואץ. M2 הוא נתון המשקף את היצע הכסף בשווקים. בחישוביו הוא לוקח בחשבון מזומנים, פקדונות, חסכונות ונכסים סחירים שקל להמיר למזומנים. קצב העלייה שלו נמצא בדהירה בתקופה האחרונה, ולאחרונה הוא הגיע לקצב שיא של 23 אחוז משנה לשנה. המשמעות היא פשוטה: 23 אחוז מהדולרים הקיימים במשק האמריקאי הודפסו רק בשנה האחרונה.

השבוע הקרוב

הבנקים יובילו את פתיחת עונת הדוחות האחרונה של השנה, אבל הם לגמרי נמצאים מאחור ביחס לשוק מתחילת השנה. התוצאות הפיננסיות של הבנקים יהיו חשובות כדי להבין את המצב הכללי של הפעילות במשק, אבל זאת רק מנת הפתיחה של עונת דוחות מיוחדת מאוד.

חברות כמו ג'י.פי מורגן (JPM), בנק אוף אמריקה (BAC), סיטיגרופ (C) , וולס פארגו (WFC), מורגן סטנלי (MS), וגולדמן זאקס (GS) ידווחו את התוצאות הכספיות שלהן ברבעון השלישי של השנה. בנוסף, ביומן המדווחות ניתן למצוא את חברות התעופה, דלתא איירליינס (DAL) ויונייטד איירליינס (UAL). לפי התחזיות בוול סטריט, הבנקים הגדולים צפויים להציג רווחיות ברבעון האחרון, אך עדיין להציג ירידה ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה.

דלתא ויונייטד איירליינס, לעומת זאת, צפויות על פי ההערכות להמשיך ולהציג תוצאות רעות ברבעון האחרון. השוק, כמובן, מכיר בכך. לפי התחזיות בוול סטריט, דלתא צפויה לדווח על הפסד של כ-5 מיליארד דולר במהלך הרבעון ויונייטד איירליינס צפויה לדווח על הפסד של כשני מיליארד דולר.

תוצאות רעות גם ברבעון האחרון? מטוס של יונייטד איירליינס

יומן האירועים הכלכליים

יומן האירועים הכלכליים מכיל השבוע את מדד המחירים לצרכן, שייתן תובנות נוספות בנוגע לרמת האינפלציה במשק האמריקאי. אנחנו מתחילים לראות עליית מחירים במוצרים בהם הביקוש גדל וירידת מחירים דווקא איפה שהצרכנים פחות צריכים.

ביום חמישי יפורסם נתון התביעות הראשוניות והחוזרות לדמי אבטלה ויהיה חשוב לראות את העקביות בירידת דורשי האבטלה, אשר מבשרת על כך שארה"ב מצליחה לייצר בחזרה יותר ויותר משרות.

ביום שישי יפורסם נתון מכירות קמעונאיות לחודש ספטמבר. יהיה מעניין לראות באיזו מידה התרחבה החדירה של המסחר האלקטרוני מתוך כלל הסחר הקמעונאי.

אירועי חברות

אחד האירועים המעניינים של השבוע יהיה הזומטופיה של זום וידאו (ZM), אולי החברה שצומחת בקצב הגבוה ביותר בתקופה האחרונה. האירוע ימשך יומיים ועשוי לכלול הערות מפתח של מנכ"ל החברה, כשבאג'נדה גם שיחה עם מארק קובן ודובר אורח שהוא לא פחות מאשר מנכ"ל אנוידיה (NVDA).

עוד אירוע מעניין השבוע יהיה ההנפקה של חברת אראי טכנולוגיה (ARRY), אשר פועלת בתחום הסולר שבער בשבועות האחרונים. חלק מההערכות מצודדות בכך שהעליות הגיעו בגלל ביידן, אבל אני מאמין שמדובר בהשלכות של יום הסוללה של טסלה, שהביא בשורות חיוביות לאקוסיסטם של שוק האנרגיה הסולארית כולו. בכל אופן, אראי שמייצרת ומתחזקת את המתקנים עליהם מרכיבים את הלוחות הסולאריים בפיתוחים של פרויקטים גדולים, מנפיקה את עצמה. התחום נמצא בשיאו ורשימת החתמים בהנפקה מכילה את מיטב הפירמות.

סיילספורס (CRM) תערוך אירוע למשקיעים ביום שלישי. עדיין לא נרשמו דיונים כבדים סביב האירוע, אבל הדוחות הכספיים האחרונים של החברה היו מרשימים ביותר. סיילספורס היא אחת החלוצות של המהפכה הדיגיטלית, אחת שסללה את הדרך עבור חברות אחרות. האירוע הקרוב יכול להיות זרז מעניין עבור החברה ולגרור גם תגובה של אנליסטים לאירוע. לא ברור מה נשמע במהלך האירוע, אבל ייתכן שהוא יהווה זרז לא רק לסיילספורס, אלא גם לתעשיית ה"תעשו את זה בדיגיטל" כולה.

גם חברות כמו אלסטיק (ESTC), אברברידג' (EVBG) וקראודסרייק (CRWD) צפויות לערוך אירועים למשקיעים ו"לתדלק" את המהלך האפשרי להמשך הניתוק בין החברות של העולם החדש לחברות העולם הישן.

אירוע הפריים דיי של אמזון שהיה אמור להתקיים מוקדם אך נדחה, יתקיים השבוע. מספר אנליסטים מפירמות המחקר של וול סטריט מאמינים כי הכנסות החברה עשויות להגיע לכ-10 מיליארד דולר במהלכו.

ביום שלישי, אפל תמשוך את תשומת הלב עם ההשקה הנחשקת של האייפון 12 ואולי גם כמה הפתעות קטנות נוספות. אפל צפויה לערוך אירוע נוסף גם בנובמבר, בו היא תשיק את מחשבי המאק החדשים שלה.

כפי שהבנת, ניתן לייצר רווח משמעותי בשוק ההון בתוך זמן קצר, אם רק תדע לזהות את המניה הבאה שהולכת להתפוצץ.

ולכן, אתה יודע בדיוק מה אתה צריך לעשות עכשיו.

שוק ההון, כמו שכבר הבנת, מייצר אלפי הזדמנויות לייצור רווחים כל יום. כל משקיע חכם יודע שזאת האלטרנטיבה הטובה ביותר. 

אבל איך יודעים מהי הטכנולוגיה הבאה שבה אפשר להשקיע, או במילים אחרות: באיזו מניה נוכל להשקיע ולייצר רווח גבוה בטווח הקצר ומהי הטכנולוגיה הזאת שאנחנו מדברים עליה?

בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. לאחרונה השקנו, במיוחד עבורך, מהדורה דיגיטלית של הספר שלנו, שידריך אותך איך לאתר את הטכנולוגיה הבאה, את ההזדמנות הבאה, שבעזרתה תוכל לייצר רווח.

שים לב, הספר מוצע בחינם לזמן מוגבל! אם אתה רוצה לדעת כיצד להשקיע ולזהות את המניה הבאה, כל מה שאתה צריך לעשות זה ללחוץ על הקישור כאן למטה וליצור לעצמך את ההזדמנות.


לחץ כאן כדי לקבל את הספר בחינם לגמרי

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן