+BigShot מופעל להתנתק?

הסקירה השבועית: "כסף לא נדבק בקורונה"

טראמפ אובחן כחיובי והתגובה בשווקים לא איחרה לבוא. טסלה משחררת דוח ושואפת למסור עוד חצי מיליון רכבים וגם: לקראת פתיחת שבוע המסחר בסין. הסקירה השבועית יוצאת לדרך עם כמה הפתעות חדשות

שתף כתבה

תוכן עניינים

טראמפ אובחן כחיובי לקורונה והתגובה בשווקים לא איחרה לבוא. את התסמינים למה שעתיד לקרות, הרגשנו באופן מובהק ביום שישי. השוק לא ירצה לראות את נשיא המדינה שלו חולה בקורונה, אך מצד שני, אין לזה משמעות רחבה על הפעילות הכלכלית. טראמפ שיגר כמובן מסרים חיוביים בקשר למצבו ומקבל את הטיפול הרפואי הטוב ביותר בעולם, ובעיקר – הרבה מאוד סטרואידים.

השווקים הספיקו להגיב ביום שישי בירידה של 2.8% בנאסד"ק ועוד ירידה של 0.95% במדד ה-S&P500 באירוע שסגר בטעם חמוץ ובהילה של חוסר וודאות. זה היה שבוע שהתחיל ברגל ימין עבור השורים והסתיים בעליה צנועה של 1% בנאסד"ק ו-1.5% במדד ה-S&P500.

מומנטום טבע(ונ)י

ביונד מיט (BYND) הודיעה על הרחבת הסכמי ההפצה שלה עם הקמעונאית הגדולה בעולם, וולמארט, זאת בעקבות ההשקה המוצלחת של חבילת הקוק-אוט קלאסיק , חבילה של 10 המבורגרים של ביונד.

וולמארט מתכננת לשלש את הזמינות של המוצרים של ביונד ליותר מ-2,400 חנויות ברחבי ארה"ב החל מהשבוע הקרוב ואלה חדשות נהדרות עבור החברה אבל עוד לפני כן, ביונד הייתה אחת החברות היותר פעילות ברמת זרימת החדשות במהלך השבועות האחרונים.

חלק מהאירועים החדשותיים האלה היו הודעה על הכפלה של אזורי ההפצה לנקניקיות הבוקר של ביונד ליותר מ-10,000 לוקישנים, הסכם עם חברה סינית בשם ז'יאקסינג (מה הסיכוי שאמרתי את זה נכון?) להקמת מתקנים ומפעלים לייצור של מוצרי ביונד מיט, הקמת אתר מכירות אונליין ישירות ללקוח ואפילו השקת מוצר חדש – ביונד מיטבולס.

ההצלחה הזאת היא סימן דרך חשוב עבור ביונד מיט, אשר מתאמצת להגביר את הנגישות לתחליפי הבשר שלה שמגיעים מהצומח. ועד כה, נראה שהמאמץ הזה נושא פרי – מדובר באחת החברות הבודדות אשר מציגות צמיחה תלת ספרתית בהכנסות באופן עקבי בכל אחת משלושת השנים האחרונות.

שירות דיגיטלי

חברת טוויליו (TWLO) ערכה יום מיוחד למשקיעים בו הציגה פרזנטציה על הפעילות העסקית שלה וסיפקה תחזיות אגרסיביות להמשך הדרך.

החברה, שמספקת למפתחים תשתיות לפתרונות תקשורת כמו צ'אט, וידאו, טקס, אימייל וקול שניתן לשלב בקלות לכל פלטפורמה של העסק על מנת לתקשר טוב יותר עם הלקוח.

למעשה, טווילו מספקת לעסקים את התשתית לשירות הלקוחות הדיגיטלי של העולם החדש. הלקוחות של טווילו פרוסים על כל הקשת הסקטוריאלית – מחברות הייטק לחברות פיננסים, אי קומרס, בריאות, ריטייל ובידור. כמו כן, היא מספקת שירותים לכל סוגי החברות והעסקים. העסק שלה מחולק כמעט באופן שוויוני בין עסקים קטנים, בינוניים וגדולים.

במקביל, החברה הציגה תוצאות מרשימות למדי במנועי הצמיחה שלה מאז יום המשקיעים האחרון שנעך ב-2017: היא הציגה צמיחה של יותר מ-400% בכמות המשתמשים הפעילים וצמיחה של יותר מ-500% בכמות חשבונות המפתחים. שיעור ההתרחבות מהכנסה למנוי השתפר גם כן, מה שאומר שהלקוחות משתמשים יותר ויותר בשירותים של טווילו וכמובן גם מבזבזים יותר. זה בא לידיי ביטוי בהאצת קצב הצמיחה של המסרים וההודעות אשר מועברים באמצעות טווילו. קצב צמיחה שהאיץ מרמה של 49% בשנת 2019 ל-59% ברבעון השני של 2020. זאת, חברים, אותה האצה של המהפכה הדיגיטלית שאני מדבר עליה מאז פרוץ המשבר.

כסף אוהב כסף ומספרי העבר בהחלט מרשימים, אבל הכסף זורם לאיפה שיש צמיחה בעתיד. וטווילו צופה לצמיחה שנתית של יותר מ-30% בהכנסות בכל אחת מארבעת השנית הקרובות. לא זכור מתי בפעם האחרונה חברה בשווי של יותר מ-30 מיליארד דולר סיפקה תחזית כל כך אגרסיבית למשך תקופת זמן כל כך ארוכה. השוק הגיב באופן פנטסטי לחדשות והמניה זינקה וסגרה את היום בעליה של 13% ונסחרה בעליות במהלך כל יום המסחר בזמן שהיא מטיילת בשיא כל הזמנים. זאת תמונה של כוח, אבל לדעתי זאת תמונה של כוח רחבה הרבה יותר, לתעשייה שלמה, תעשיית ה-SaaS – Software as service, שנמצאת בחזית המהפכה הדיגיטלית. טווילו קרעה את הסרט, אבל המירוץ רק התחיל.

טסלה – רווח שיא פוטנציאלי

יצרנית הרכבים שחררה ביום שישי האחרון את דוח מסירת הרכבים שלה במהלך הרבעון השלישי של השנה, לפיו החברה מסרה כ-140 אלף רכבים ללקוחות שלה. השוק לא התרשם במיוחד (יכול להיות שזה חלק מהאפקט של טראמפ שאובחן כחולה לילה לפני כן), קשה למצוא מילה אחרת מלבד מרשים. התוצאות של טסלה ברבעון השלישי של השנה מרשימות מאוד משתי סיבות עיקריות:

הראשונה, שמדובר במספר שיא של מסירת רכבים וצמיחה של כ-45% משנה לשנה, בתקופה כל כך חסרת ודאות.

את הסיבה השניה ניתן לראות בגרף למטה. מודל Y של החברה מיוצר בקצב מהיר. למכור אותו זה דבר אחד, לייצר אותו זה דבר אחר, קשה הרבה יותר, בטח בקנה מידה כל כך עוצמתי. היכולת של טסלה לעשות את זה פשוט מוכיחה שהיא נמצא כמה צעדים לפני התחרות שלה.

מבחינת מספרים, נתון מסירת הרכבים מציב את טסלה בנקודת פתיחה מצוינת להשיג את היעד שלה – למסור חצי מיליון רכבים במהלך 2020. זהו יעד שהיה נראה לא ריאלי בתחילת השנה.

שוק הרכבים החשמליים הוא אולי השוק החשוב ביותר עבור יצרניות הרכבים החשמליים והוא צומח במהירות. תראו את יצרנית הרכבים החשמליים הסינית ניו (NIO) ששחררה גם היא את דוח מסירת הרכבים שלה לרבעון השלישי של השנה. ניו מסרה ללקוחות יותר מ-12 אלף רכבים במהלך שלושת החודשים האחרונים, צמיחה של יותר מ-150% ביחס לרבעון המקביל בשנה שעברה.

גם למסירת הרכבים וגם ליום ההסוללה לא היו השפעות חיוביות מהותיות על טסלה בטווח הקצר, אך יום ההסוללה השפיע בלי צל של ספק חברות הסולר במהלך השבוע האחרון. תעודת הסל TAN, שעלתה יותר מ-100 מתחילת השנה, המשיכה את המומנטום שלה וזינקה יותר מ-15% במהלך השבוע האחרון. הסיבה הברורה היא שיום הסוללה של טסלה הביא בשורות משמחות לתחום, מאחר והחידושים שטסלה חשפה עומדים להשפיע על כל האקוסיסטם של תחום הסולאר ולהפוך אותו לזול יותר, יעיל יותר ונגיש יותר.

סביבת המקרו

שיעור החיסכון האישי מגלה שיש עוד הרבה מאוד ביקוש נעול כרגע ע"י הצרכנים, כנראה מתוך חששות וחוסר וודאות כלכלית. ברגע שהמצב ירגע ויתבהר, צרכנים ירגישו הרבה יותר בנוח לחסוך פחות ולבזבז הרבה יותר.

בתחילת המשבר, שיעור החיסכון האישי עמד על 7% וזינק ליותר מ-30% בשיאו, הנתון הגבוה אי פעם. משם, שיעור החיסכון ירד וייצר תנועת V שמקבילה בהופעה לתנועת ה-V של התאוששות הכלכלה. ועדיין, שיעור החיסכון האישי עומד על כ-14%, גבוה פי שניים משיעור החיסכון לפני תחילת המשבר.

במקביל, הרוח הגבית עוד נושבת. הגישה הלא סימטרית של הפד להתמודדות עם האינפלציה מראה את הדרך. לפי בלומברג, סביבת הריבית האפסית צפויה ללוות אותנו לפחות עד 2023. נכון, אנחנו נמצאים בתקופה משוגעות ותנודתית, אבל הנתונים האלה עשויים לחזק את הגישה המנטלית של השחקנים שמחזיקים בהשקעה לטווח הארוך.

(שיעור החיסכון האישי, מקור : FRED)

אירועי חברות – שבוע אימים

יומן האירועים כל כך דל ומכאן אפשר רק לעלות, אבל בכל זאת יש לנו מספר אירועים מעניינים שיעסיקו אותנו השבוע. הבולט שבהם הוא ועידת הטכנולוגיה של Nvidia אשר תימשך חמישה ימים רצופים בהם החברה תציג את כל ההתחדשויות וההתפתחויות הטכנולוגיות האחרונות שלה. האירוע הזה הולך להתמקד בעיקר סביב אינטליגנציה מלאכותית והאצת כוח המחשוב של המעבדים הגרפיים של החברה. זה האירוע המהותי הראשון של החברה מאז החדשות על כוונתה לרכוש את יצרנית השבבים ARM.

בשונה מיומן המדווחות, היומן הכלכלי מלא באירועים

סין תהיה בחופשה במהלך כל השבוע ושוק המניות יפתח רק ביום שישי אבל יומן האירועים הכלכליים מציג לא מעט אירועים מקרו כלכליים חשובים. למשל:

בארה"ב ישתחרר מדד מנהלי הרכש במגזר הלא יצרני ביום שני בשעה 17:00. פאוול ינאם למחרת בשעה 17:40 כשמוקדם יותר תהיו זו נשיאת הבנק האירופי לגארד שתשא דברים.

ביום רביעי יתפרסם פרוטוקול וועדת השוק הפתוח יחד עם ההצהרה לתקשורת בשעה 21:00.

ביום חמישי יהיה תורו של הבנק האירופאי לשחרר את הצהרת המדיניות המוניטרית שלו.

כמו כן, ביום חמישי יפורסם הנתון השבועי של תביעות ראשוניות לדמי אבטלה אשר צפוי להמשיך לרדת.

כפי שהבנת, ניתן לייצר רווח משמעותי בשוק ההון בתוך זמן קצר, אם רק תדע לזהות את המניה הבאה שהולכת להתפוצץ.

ולכן, אתה יודע בדיוק מה אתה צריך לעשות עכשיו.

שוק ההון, כמו שכבר הבנת, מייצר אלפי הזדמנויות לייצור רווחים כל יום. כל משקיע חכם יודע שזאת האלטרנטיבה הטובה ביותר. 

אבל איך יודעים מהי הטכנולוגיה הבאה שבה אפשר להשקיע, או במילים אחרות: באיזו מניה נוכל להשקיע ולייצר רווח גבוה בטווח הקצר ומהי הטכנולוגיה הזאת שאנחנו מדברים עליה?

בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. לאחרונה השקנו, במיוחד עבורך, מהדורה דיגיטלית של הספר שלנו, שידריך אותך איך לאתר את הטכנולוגיה הבאה, את ההזדמנות הבאה, שבעזרתה תוכל לייצר רווח.

שים לב, הספר מוצע בחינם לזמן מוגבל! אם אתה רוצה לדעת כיצד להשקיע ולזהות את המניה הבאה, כל מה שאתה צריך לעשות זה ללחוץ על הקישור כאן למטה וליצור לעצמך את ההזדמנות.


לחץ כאן כדי לקבל את הספר בחינם לגמרי

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן