+BigShot מופעל להתנתק?

כצאן לטבח כלכלי- מדוע הציבור הישראל לא עושה צ'ק אפ פיננסי למצב שלו? התשובה -כי לא אמרו לו

מדוע אנחנו מוכנים להשקיע זמן וכסף לעשות בדיקת טסט לרכב מידי שנה אבל לא מפנים את תשומת ליבנו לבדיקה חינמית של כלל הנכסים הפיננסים שלנו אשר במרבית המקרים אפילו חוסכת לנו הרבה כסף. אולי כי פשוט לא שמענו על מזה בכלל צ'ק אפ פיננסי?

שתף כתבה

צ׳קאפ פיננסי

תוכן עניינים

הציבור הישראלי אוהב להתלונן על יוקר המחייה והאמת שבצדק, במיוחד בתקופה האחרונה ובעתיד הקרוב, הצפי הינו שהאינפלציה תתגבר וכל משק בית במדינה ירגיש זאת. אז קשה לחיות פה והחיים בישראל במובן מסוים דומים לחיים בג'ונגל, מצד של מלחמת הישרדות תמידית ושרק החזקים מצליחים לנצח. אבל מהצד השני, אם כבר החליטו לגור בג'ונגל, מה עושה הציבור הישראלי כדי לחזק את מעמדו חוץ מלהתלונן? אני אפילו לא מדבר על השקעות וצמיחה כלכלית שהינה הכרחית להגדלת ההון ולעתיד יציב יותר, אני מדבר בסה"כ על התנהלות כלכלית שוטפת וייעול ההוצאות של משק הבית.

ממש כמו עסק, כך גם משק בית ממוצע וכל אדם צריך לפעול, כל הזמן לחפש איפה ניתן לחסוך, לשפר ולייעל הוצאות כי בסופו של יום הכסף שחוסכים מתורגם לרווח טהור. רווח שאחר כך ניתן להשקיע באפיקים שיעזרו לו לגדול עוד יותר. נכון, התנהלות כלכלית נכונה דורשת זמן, מעקב שוטף ומשמעת עצמית ולא כל אדם מצליח לעשות זאת. לעומת זאת צ'ק אפ פיננסי מידי שנה שיכול לחסוך מאות ואלפי שקלים אשר לא דורש כמעט שום דבר ובטח לא כסף הינה פעולה בסיסית הכרחית וחיונית שאין שום תירוץ עולה הדעת לא לבצע אותה.

אז מזה בכלל צ'ק אפ פיננסי ואיך זה יכול לעזור לכל אדם לחסוך הרבה כסף שנזרק לפח? בגדול לכל אדם בישראל יש נכסים פיננסים כמו למשל פנסיה, קופות גמל וקרנות השתלמות, פוליסות חיסכון וגם ביטוחי חיים ובריאות אשר נופלים באותה קטגוריה. האדם הממוצע מחזיק את המוצרים האלה או לפחות חלק מהם בוודאות אך במרבית המקרים אין הוא מודע מה בפועל יש לו, אלו מוצרים, מהם דמי הניהול, המסלולים שבהם הוא נמצא והכי חשוב, האם הוא בכלל צריך אותם ובמילים אחרות, האם המוצרים בכלל מותאמים לצרכים האישיים שלו?

במרבית המקרים התשובה לצערי היא לא. אמנם חברות הביטוח ובתי ההשקעות מנסים למצות את הרווח שלהם וזה על הגב שלנו אבל זה לא התפקיד שלהם לבדוק את ההתאמה לצרכים שלנו וזה הוא התפקיד שלנו בלבד. אותן חברות בסופו של דבר הן רק יצרניות וספקים של המוצרים האלה ואנחנו צריכים לבחור כלקוחות מה אנחנו רוצים. בדיוק כמו שאדם הולך לסופר, מבחינת הסופר למכור לאותו אדם כמה שיותר מוצרים ובכמה שיותר כסף, זה התפקיד של אותו אדם לבחור אך ורק את המוצרים המתאימים לו ובמחיר נוח לו ובמידה ואין אותם באותו סופר, לחפש בסופר אחר ולעשות סקר שוק.

צ'ק אפ פיננסי הינה בדיקה על ידי סוכן פנסיוני או יועץ פיננסי אשר ראשית מציגה בפני הלקוח את כלל הנכסים הפיננסים שיש לו באותה נקודת זמן ולאחר מכן, אלו מוצרים מיותרים, איפה ניתן לשפר ולהוזיל ושוב, במילים פשוטות, להתאים את המוצרים לצרכים האישיים שלו או שלה. הבדיקה עצמה הינה יכולה לעלות כסף אך גם יכולה להיות בחינם כחלק מהטבה מסוימת של ארגונים רבים אשר מספקים אותה או כי הסוכן או היועץ מרגישים מספיק בנוח לספק את השירות בחינם ולהוכיח ללקוח מקצועיות אשר ייתכן ותוביל את הלקוח להעביר את ניהול הנכסים לאותו סוכן.

לסיכום, בדיוק כמו שאנחנו נדרשים לקחת את הרכב שלנו לבדיקה שנתית של טסט ולוודא שהכל תקין, המינימום שכל אזרח בישראל צריך לעשות זה לבצע צ'ק אפ פיננסי לפחות אחת לשנה, זה לא משנה אם הוא חושב שהכל בסדר ואפילו אם הוא סומך על הסוכן שלו בעיניים עצומות. המוצרים משתנים, המחירים משתנים, השירותים משתנים ולסוכן יש מאות לקוחות ולעיתים הרבה יותר והוא אינו יכול ליזום בדיקות מהסוג הזה כל הזמן וזה תפקיד הלקוח לבקש את בדיקת הצ'ק אפ הפיננסי וחשוב להבין, הוא זכאי לה! לפחות אחת לשנה. ככל שמתבגרים יש חשיבות רבה יותר לביצוע צ'ק אפ פיננסי וזאת בגלל שככל שמתבגרים כך הנכסים הפיננסים עולים גם ולכן כל טעות או מוצר מיותר עולים בהתאם.

הכותב הינו יועץ פיננסי והתנהלות כלכלית המתמחה בהשקעות וצמיחה כלכלית.

רוצה לקבל פרטים נוספים על צ'ק אפ פיננסי והטבה לביצוע בחינםלחץ כאן!

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן