+BigShot מופעל להתנתק?

לקראת ההנפקה: מדוע Airbnb מקפיצה את מחיר המניה?

השנה הזאת שברה שיא הנפקות בבורסה בן 20 שנה. חברת השכרת הדירות, שחוותה משבר, דווקא צופה עליה. וגם: מדוע חברת משלוחי האוכל דורדאש, שתונפק השבוע, מרכזת עניין?

שתף כתבה

במגמת התאוששות. דירה להשכרה דרך Airbnb בסולט לייק סיטי, יוטה (Photo by Brian Babb on Unsplash)

תוכן עניינים

האם חברת השכרת הדירות לטווח קצר, אייר בי אן בי (Airbnb) תעלה את המחיר לקראת ההנפקה המתוכננת ביום חמישי? על פי הוול סטריט ג'ורנל, ייתכן מאוד שכן. ההערכה היא שהחברה תגדיל את המחיר מאזור 45 דולר למניה לעד 60 דולר למניה וכך היא תקבל הערכת שווי מקסימלית של 42 מיליארד דולר. ההנפקה באה דווקא בצל תקופת הקורונה. לפי התשקיף לרבעון השלישי, הרווח של החברה ירדה משמעותית בגלל הקורונה ורשם ירידה של 19 אחוז, 219 מיליון דולר בסך הכל. עוד חשפה החברה ירידה של 32 אחוז בהכנסות בתשעת החודשים הראשונית של 2020, כתוצאה ממשבר הקורונה כמובן. ההערכה היא כי השיפור ברבעון השלישי הוביל להחלטה. יחד עם זאת, תהליך הצמיחה אותו צופה החברה נובע מהאחרון. רווח של 219 מיליון דולר והוצאות תפעוליות שקטנו בכ-40 אחוז. החברה, כידוע, יוצרת חיבור בין בעלי דירות שרוצים להשכיר לטווח קצר לבין שוכרים. היא לא מחזיקה בנכסים.

זאת, כמובן, לא ההנפקה היחידה שצפויה השבוע. מחר (רביעי) אמורה להיות מונפקת חברת משלוחי האוכל דורדאש  (DoorDash) וההערכה היא שהמחיר ינוע סביב 90-95 דולר למניה, מה שמעמיד אותה על שווי שוק של כ-36 מיליארד דולר. גם ענקית הדיסקאונט וויש (Wish) וספקית ההלוואות אפירם  (Affirm) יונפקו. בכלל, עושה רושם שנושא ההנפקות צבר השנה תאוצה רבה. כ-150 מיליון דולר נצברו בהנפקות בבורסה בארצות הברית והשכיחו את השיא הקודם שנקבע לפני כעשרים שנה.

במכתב שפרסמה למשקיעים כתבה Airbnb: "כשהגבולות נסגרו והנסיעות נעצרו, הביזנס שלנו צנח בקרוב ל-80 אחוז. נאלצו להקפיא את תהליך ההנפקה. לא הרבה אנשים ציפו שנבצע הנפקה עוד השנה". בתשקיף הוסיפו כי: "התיירות המקומית התאוששה במהירות כשמיליוני אנשים ברחבי העולם יצאו לטיולים קרוב לבית. שהיות של יותר מכמה ימים החלו לצמוח. אנחנו מאמינים כי הגבול בין נסיעה למגורים מטשטש. המגפה העולמית האיצה את היכולת לגור בכל מקום".

אפשר להבין את הדברים שפרסמה החברה. רק ברבעון השני הכנסותיה ירדו ב-72 אחוז לעומת הרבעון המקביל אשתקד. ההפסד הגיע ל-575 מיליון דולר והיא הפסידה כמעט 700 מיליון דולר כשהשנה טרם הסתיימה. על פי הנתונים, אפשר ללמוד כי גל הביטולים היה גבוה מאוד וגם ההכנסות נפגעו כתוצאה מהמשבר. כעת, החברה צופה התאוששות, בעזרת תיירות מקומית וכן עבור הזדמנות לטווח ארוך יותר.

דורדאש, השחקנית הגדולה בשוק שילוח המזון מדלת לדלת, מרכזת גם היא עניין. בשנת 2018 הייתה שווה רק 1.4 מיליארד דולר, אך כיום הערכת השווי שלה היא סביב 15 מיליארד.

בלי ניסיון וללא הון עצמי: כך תוכל לסחור על הכסף שלנו!

לרוב האנשים אין הון התחלתי מספיק גדול כדי להתחיל לסחור בשוק ההון. גם אם יש להם את הכסף, רוב האנשים מפחדים להפסיד אותו. לאחרים אין את הזמן להשקיע, או את הניסיון הנדרש. בדיוק בשביל זה, יצאנו עם תוכנית מהפכנית שבה תוכל לקבל תיק על סך $10,000 כח קנייה למסחר בשוק ההון.
הרווחת כסף? נתחלק חצי חצי.
הפסדת? ניקח את ההפסד עלינו!


לחץ כאן לבדיקת התאמתך לתכנית המיוחדת!

רוצים גם אתם לדעת יותר על הנפקות בבורסה?

אז אחרי שדיווחנו לכם על שיא ההנפקות בן 20 שנה בארצות הברית, מתברר כי גם בישראל, נושא ההנפקות בבורסה צובר תאוצה השנה. שבע חברות ישראליות חדשות הונפקו רק במהלך חודש נובמבר – שיא חדש שנשבר מאז יוני 2007. לאחרונה דיווחנו כאן על השיאים ששברה מניית פייבר מאז הנפקתה, אבל היא כמובן לא היחידה שמעוררת עניין בוול סטריט. צעד ראשון למידע הזה שיחשוף אתכם לעולם ההנפקות, אבל בעיקר פרקטיקה, תוכלו לקבל בלחיצה על הכפתור כאן למעלה. כך תוכלו לזהות את ההנפקה הבאה שיכולה להתפוצץ!

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן