+BigShot מופעל להתנתק?

"מהו מחיר מימוש ומה זה מכפיל?": סדרת הכתבות בנושא האופציות

אחרי שהבנתם מהי אופציה, פורטל ביג שוט ניוז מביא לכם את המושגים הבסיסיים: מהו מועד פקיעת האופציה ומדוע סטיית התקן כל כך חשובה? עמיר רובשטיין עם הפרטים

שתף כתבה

אפליקציה עם גרף
בתוך כסף או מחוץ לכסף? כך או כך, תצמדו למסך

תוכן עניינים

בשבוע שעבר פורסם בפורטל ביג שוט טור מיוחד שעסק בנושא מסחר באופציות ובהבדלים בין אופציה אמריקאית לאופציה אירופאית. בעקבות הדברים, הגיעו פניות רבות של חברי הקהילה שלנו, שביקשו לקבל עוד רקע בנוגע לתחום המסקרן, שצובר תאוצה בשנים האחרונות.

בשבועות הקרובים נפרסם, כאן בפורטל, סדרת כתבות שתעסוק בנושא מסחר באופציות. הטור השני בסדרה, המתפרסם היום, יעסוק במונחים הבסיסיים הנוגעים למסחר באופציות.

אופציה, למי שלא זוכר, שייכת לסוג ניירות ערך סחירים הנקראים "נגזרים פיננסים". מחירן נגזר מהערך שבו נכס הבסיס אליו הן קשורות. אופציה היא חוזה בין שני צדדים: מוכר (כותב) האופציה וקונה האופציה.

כותב האופציה מעניק לקונה האופציה את הזכות לקנות או למכור נכס בסיס תמורת מחיר קבוע מראש ("מחיר המימוש") בזמן עתידי ידוע מראש, הנקרא "מועד פקיעת האופציה". בקצרה – אם קונה האופציה מחזיק את הזכות לקנות או למכור, מוכר האופציה מחזיק את ההתחייבות למכור או לקנות מקונה האופציה, באם יבחר לממש את הזכות. אופציה המקנה את הזכות לרכוש את נכס הבסיס נקראת אופציית רכש (call). אופציה המקנה את הזכות למכור את נכס הבסיס נקראת אופציית מכר (Put). 

כעת, נעסוק במונחי היסוד של האופציות:

מחיר מימוש (K), הוא המחיר בו תתבצע העסקה בנכס הבסיס ביום הפקיעה. מחזיק אופציית CALL יוכל לקנות את הנכס במחיר המימוש. מחזיק אופציית ה-PUT יוכל למכור את הנכס במחיר המימוש.

זמן/מועד פקיעה (T) הוא הזמן בו האופציה נסחרת. עד תום זמן זה (אופציה אמריקאית) או בתום זמן זה (אופציה אירופאית) האופציה או תמומש או תפקע ללא ערך.

מכפיל האופציה הוא מספר הפעמים שנכס הבסיס נכלל באופציה.

סטיית תקן הוא מונח סטטיסטי המייצג את רמת התנודתיות של נכס הבסיס, כאשר אנו נתקלים במונח זה, לרב אנו נדרש להבין שני מושגים עיקריים:

סטיית תקן היסטורית (Historical Volatility) תחושב לרב על פי השינוי היומי במחיר המניה לאורך התקופה אותה אנו נרצה למדוד. הערך תמיד יוצג במונחים שנתיים.

סטיית תקן גלומה (Implied Volatility) היא סטיית תקן הנגזרת ממחיר האופציה. שאר המשתנים המשפיעים על מחיר האופציה ידועים. הערך תמיד יוצג במונחים שנתיים.

לא פעם, כאשר עסקנו בנושא מסחר באופציות, נתקלנו בשאלה מהן מונחי מיקום האופציה ביחס למחיר נכס הבסיס. חשוב להבין כי אופציית CALL היא "בתוך הכסף" (In The Money או ITM) כאשר מחיר השוק של נכס הבסיס גבוה ממחיר המימוש, שכן מימושה במועד הפקיעה כדאי למחזיק האופציה: הוא זכאי לקנות את הנכס במחיר נמוך מהמחיר העכשווי בשוק. במקביל, אופציית CALL היא "מחוץ לכסף" (Out The Money או OTM) כאשר מחיר השוק של נכס הבסיס נמוך ממחיר המימוש. מדוע? כי מימושה במצב זה אינו כלכלי. כאשר מחיר השוק של נכס הבסיס נמוך ממחיר המימוש, אופציית PUT היא "בתוך הכסף". כאשר מחיר השוק של נכס הבסיס גבוה ממחיר המימוש, אופציית PUT היא "מחוץ הכסף". אופציית CALL ואופציית PUT הן "בכסף" (At The Money או ATM) כאשר מחיר המימוש ומחיר השוק של הנכס קרובים מאוד זה לזה.

למסחר באופציות, כפי שכבר הבנתם, יש יכולות מינוף גבוהות. לכן, ניתן לקבל חשיפה למניה או למדד באופן דומה לקניית מניה או תעודת סל, רק בחיסכון גדול בעלויות. בטור הבא נביא לכם, הגולשים, דוגמאות לכך.

בלי ניסיון וללא הון עצמי: כך תוכל לסחור על הכסף שלנו!

לרוב האנשים אין הון התחלתי מספיק גדול כדי להתחיל לסחור בשוק ההון. גם אם יש להם את הכסף, רוב האנשים מפחדים להפסיד אותו. לאחרים אין את הזמן להשקיע, או את הניסיון הנדרש. בדיוק בשביל זה, יצאנו עם תוכנית מהפכנית שבה תוכל לקבל תיק על סך $10,000 כח קנייה למסחר בשוק ההון. הרווחת כסף? נתחלק חצי חצי. הפסדת? ניקח את ההפסד עלינו!

לחץ על הכפתור כאן למטה ותבין איך עובדת תכנית הנוסטרו שלנו


לחץ כאן לבדיקת התאמתך לתכנית המיוחדת!

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן