+BigShot מופעל להתנתק?

מה זה "דיור במחיר מופחת" והאם הוא עדיף על "מחיר למשתכן"?

חלוקת המדינה לשלושה אזורים, תחרות על הוצאות הפיתוח ומחיר הקרקע והנחות לזכאים. התכנית החדשה מתעדפת אזורי יוקרה, ביקוש ופריפריה. אבל האם היא באמת עדיפה על קודמתה ואיפה כדאי להפקיד כסף כשמדובר בנדל"ן?

שתף כתבה

אזור יוקרה. מרכז תל אביב

תוכן עניינים

בזמן שרבים מתלבטים איפה כדאי להפקיד כסף כשמדובר בעסקאות נדל"ן, שר האוצר, ישראל כ"ץ, ושר הבינוי והשיכון, יעקב ליצמן, אישרו ביום ראשון את החלטת מועצת מקרקעי ישראל לשיווק יחידות "דיור במחיר מופחת". ההחלטה הזאת מאפשרת שיווקן של אלפי יחידות ברחבי הארץ בהנחה משמעותית לזכאים. האישור, יש לציין, ניתן באיחור של שלושה חודשים והיא אמורה להחליף את "מחיר למשתכן" של השר לשעבר משה כחלון. אבל השאלה המרכזית היא האם התכנית הזאת עדיפה על קודמתה.

ובכן, המתווה מחלק את המדינה לשלושה אזורי בניה: אזורי יוקרה, אזורי ביקוש ופריפריה. בכל אחת מהתוכניות תתבצע שיטת חישוב שונה לקרקע. בין היתר, המתמודדים בעסקה יתחרו כל תשלום הוצאות פיתוח, כשבחלק מהמקרים המדינה תקבע מחיר מינימום והיזמים יתמודדו על מחיר למ"ר. במקרה השלישי, המדינה תקבע מחיר קבוע למ"ק והוצאות פיתוח והתחרות תתמקד במחיר הקרקע.

ההחלטה, שאושרה בתום דיונים מקצועיים ומקיפים שהתקיימו בין משרד האוצר לבין משרד הבינוי והשיכון ורשות מקרקעי ישראל, משקפת תמהיל נכון לשיווק יחידות דיור במחיר מופחת ביחס לשיווק יחידות דיור בשוק החופשי. עד כה שווקה קרקע כזאת בשכונת הפארק בבאר שבע ומשווקים עשרות בודדות של מכרזים. השאלה הגדולה היא האם המחירים יהיו נמוכים בהשוואה לתכנית של כחלון. על פי ההערכות, במרכז הארץ עשויים המחירים להיות גבוהים יותר.

השיטה החדשה, לפי האוצר, מעניקה הנחות סבירות ומידתיות לזכאים ומגבירה כדאיות כלכלית בשיווקי רשות מקרקעי ישראל. כמו כן, צפוי המתווה להביא להגברת השיווקים של רשות מקרקעי ישראל ולהאצת שוק הנדל"ן כקטר צמיחה למשק. בעלי תעודת זכאות ממשרד הבינוי והשיכון יוכלו לקחת חלק בהגרלות שיפרסם משרד הבינוי והשיכון, ולזכות באפשרות לרכוש דירה בהנחה משמעותית.

ומהם אזורי הביקוש, אתם שואלים? ובכן, מדובר בערים כמו נתניה, מודיעין, אשדוד, באר יעקב, יבנה וערים דומות מהמעגל השני. אזורי יוקרה מוגדרים כאזורים בהם מחירי הדירות עולים על 22 אלף שקל למ"ר.

לאחרונה פורסם כאן בפורטל כי חלה ירידה של 0.2 אחוז במחירי הדירות בחודש ספטמבר. הירידה במחירי הדירות מגיעה לאחר שבשנה שעברה, בתקופה המקבילה (אוגוסט-ספטמבר) נרשמה עליה של 24 אחוז. בהשוואה למדד מחירי הדירות שפורסם בחודש אוגוסט, נרשמו ירידות ברוב אזורי הארץ – בעיקר בחיפה ובתל אביב, שרשמו ירידות של 1.6 ו-1.2 אחוז בהתאמה. יחד עם זאת, בפילוח המחירים לפי מחוזות, נרשמה עליה לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, כשמחוז הצפון מוביל את העליות עם 3.7 אחוז. בירושלים נרשמה עליה של 2.6 אחוז.

בלי ניסיון וללא הון עצמי: כך תוכל לסחור על הכסף שלנו!

לרוב האנשים אין הון התחלתי מספיק גדול כדי להתחיל לסחור בשוק ההון. גם אם יש להם את הכסף, רוב האנשים מפחדים להפסיד אותו. לאחרים אין את הזמן להשקיע, או את הניסיון הנדרש. בדיוק בשביל זה, יצאנו עם תוכנית מהפכנית שבה תוכל לקבל תיק על סך $10,000 כח קנייה למסחר בשוק ההון.
הרווחת כסף? נתחלק חצי חצי.
הפסדת? ניקח את ההפסד עלינו!


לחץ כאן לבדיקת התאמתך לתכנית המיוחדת!

רוצים גם אתם לדעת איפה להפקיד כסף בנדל"ן?

דווקא על רקע משבר הקורונה, חלק ממניות הנדל"ן רושמות נסיקה משמעותית. איך זה קורה? אם לחצתם כאן למעלה, עשיתם את הצעד הראשון בדרך לתובנה הראשונה שלכם. אםכך תוכלו לדעת איפה להפקיד את הכסף שלכם כשמדובר במניות נדל"ן והאם זאת הדרך הנכונה להשקיע אותו דווקא בתקופת הקורונה.

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן