+BigShot מופעל להתנתק?

מה זה סוחר נוסטרו ומדוע המגמה מתרחבת בישראל?—אוף אייר

חברות ובתי השקעות הבינו את הפוטנציאל ומתחילות לגייס ולהכשיר סוחרים. איך השיטה של מסחר נוסטרו עובדת, האם כדאי להפוך לסוחר בשיטה הזאת ומדוע צפוי השוק הישראלי להכניס עוד אלפי סוחרים כאלה בשנים הקרובות? הצצה לתופעה החדשה בשוק ההון

שתף כתבה

עולם הולך ומתפתח. מסחר בשוק ההון

תוכן עניינים

התופעה של חברות פרטיות ובתי השקעות שהבינו את הפוטנציאל הקיים בשוק ההון, אלה שמגייסות ומכשירות סוחרים שיסחרו בכסף הפרטי של החברה – כבר קיים ברוב מדינות ה־OECD. עבודה בחברת נוסטרו נחשבת לעבודה פופולארית ונחשקת והדבר בא לידי ביטוי גם בשוק בישראלי.

 

כבר בתקופה שקדמה למשבר הקורונה, התחילה מגמה, בארץ ובעולם, של חיפוש הזדמנויות לכסף גדול – דור שלם שמחפש לעבוד מהבית, להרוויח כסף ולעסוק בתחום מעניין. את התשוקה והרצון של הדור הצעיר ניצלו החברות הפרטיות ובתי ההשקעות בעולם. הן הבינו שאפשר לנצל את השאפתנות ואת האנרגיות הצעירות לטובת הכשרה מקצועית, שתהפוך את אותם צעירים לאנליסטים פיננסים. אנליסטים שיעסקו במסחר נוסטרו עבורן.

עולם הנוסטרו נפתח לצעירים

אז מה זה בעצם מסחר נוסטרו? במילים פשוטות, מדובר אותם אנליסטים שהוכשרו על ידי בית ההשקעות או שהגיעו עם הכשרה קודמת, קיבלו חשבון מסחר וסכום כספי מהחברה בה הם עובדים ובאמצעותו הם סוחרים ומשקיעים בשוק ההון. זה אולי נשמע קל בתאוריה, כי מי שסופג את הסיכון וההפסד הם החברה או בית ההשקעות שמממן את זה ואילו הרווחים מתחלקים בין הסוחר לגוף המממן, אך לא כל הנוצץ זהב. מתברר שלא כל אדם נמצא מתאים לעבור את ההכשרה ולקבל את חשבון מסחר נוסטרו יוקרתי.

בנוסף, אף בית השקעות או חברה רצינית לא יתנו לסוחר חשבון מסחר בגישה של "שגר ושכח", אלא ההפך הוא הנכון – ישנו מעקב וליווי צמוד לאותם סוחרים בגישת "האח הגדול", שפועלת לטובת כל הצדדים. הסוחר מקבל כלים טכנולוגיים מתקדמים שעולים אלפי דולרים ואינם נגישים עבור הסוחר המתחיל; הוא זוכה להתנסות במסחר על כסף אמיתי בזמן אמת; בנוסף, הוא מקבל ליווי מקצועי צמוד. כל אלה הם כלים שתורמים לו ברמה האישית וגם פועלים לטובת החברה.

למעשה, אותה חברה שמכשירה את סוחרי הנוסטרו מייצרת צבא של סוחרים מקצוענים שמייצרים עבורה כסף וכמובן – הם מתוגמלים על ההצלחות שלהם.

מודל כלכלי שטוב לכולם

חשוב להבהיר: מדובר במודל כלכלי עם אינטרס הדדי. אף צד לא "עושה טובה" לצד השני. המטרה היא לייצר מצב של win-win situation. כלומר: הסוחר מקבל חשבון "ללא סיכון" אישי של הפסד, ואפשרות לסחור על מינופים גבוהים שבעצמו לא יוכל לממן ואילו החברה מרוויחה מההצלחה של הסוחר. כאשר ישנו כשל מצד הסוחר, שאינו מצליח לספק את הסחורה ולעמוד ביעדים המוגדרים, סביר להניח שהחברה תסגור לו את החשבון. מצד שני, אלה שמצליחים לייצר תשואה טובה לחברה, האינטרס של החברה יהיה להגדיל עבורם את הסכום והמינופים, כדי שיניבו רווח גדול יותר לשני הצדדים.

מסחר נוסטרו בישראל 

בעולם ובעיקר בארה"ב ישנם עשרות אלפי סוחרי נוסטרו. בישראל, המונח "סוחר נוסטרו" הוא חדש יחסית וזר לקהל הישראלי. כיום, יש שתיים או שלוש חברות שעוסקות בהכשרת אנליסטים פיננסים ומוכנות לקחת עליהן את הסיכון של פתיחת חשבון ומסחר בכספי החברה. תהליכים אלה מתחילים לצבור תאוצה. נכון להיום, ישנם מאות בודדות של סוחרי נוסטרו בארץ.

על פי ההערכות, המגמה הזו תתפוס תאוצה ובשנים הקרובות יהיו בישראל אלפי סוחרים חדשים, שיראו במסחר הנוסטרו כעבודה לכל דבר ועניין. בימים של אי יציבות כלכלית בשווקים ומעבר לאון-ליין, זאת תהיה אחת הדרכים היחידות שבאמצעותן הם ישיגו את המטרות שלהם.

רוצה גם אתה לעסוק במסחר נוסטרו?

מסחר בחברת נוסטרו רצינית יכול להקפיץ אותך שלב אחד קדימה, אבל הוא דורש גם ליווי מקצועי. אנחנו ב"ביג שוט" יכולים לתת לך את הצ'אנס הזה בעזרת התכנית המיוחדת שלנו. אם לחצת על הכפתור כאן למעלה, אתה כנראה ממש רוצה להגשים את החלום ולהפוך אותו למציאות. ללא ניסיון וללא הון עצמי, תוכל להיות סוחר הנוסטרו הבא בחדר המסחר שלנו. בדקת כבר אם אתה מתאים?

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן