+BigShot מופעל להתנתק?

מחירי הדירות ירדו בספטמבר. ומה המחיר הממוצע לדירה חדשה?

בזמן שאנשים מתלבטים היכן להשקיע כסף, מתברר כי הקורונה אינה בהכרח מדד לירידת מחירים: מדד המחירים לחודש אוקטובר עלה. המחיר הממוצע לדירה חדשה נותר נותר כמעט ללא שינוי

שתף כתבה

תל-אביב מלמעלה
עוד עליה לעומת השנה שעברה. דירות בתל אביב-יפו

תוכן עניינים

בזמן שרבים מתלבטים היכן להשקיע כסף בתקופת הקורונה, מתברר כי התקופה הזאת אינה בהכרח מדד לירידת מחירים: על פי נתוני הלמ"ס, מדד המחירים לצרכן עלה בחודש אוקטובר בשיעור של 0.3 אחוז. לעומת זאת, ירידה של 0.2 אחוז נרשמה בחודש ספטמבר האחרון במחירי הדירות. כידוע, במהלך חודש אוקטובר האחרון חל סגר על המשק, מה שהשפיע על רמת המחירים. העליות הבולטות נרשמו בסעיפים של ירקות ופירות טריים (3.2 אחוז) והלבשה (3.6 אחוז). על פי ההערכות המוקדמות מדד המחירים לצרכן היה אמור לעלות בעשירית האחוז יותר. מתחילת השנה ירד המדד ב-0.4 אחוז ובמהלך השנה האחרונה הוא ירד ב-0.8 אחוז.

הירידה במחירי הדירות מגיעה לאחר שבשנה שעברה, בתקופה המקבילה (אוגוסט-ספטמבר) נרשמה עליה של 24 אחוז. בהשוואה למדד מחירי הדירות שפורסם בחודש אוגוסט, נרשמו ירידות ברוב אזורי הארץ – בעיקר בחיפה ובתל אביב, שרשמו ירידות של 1.6 ו-1.2 אחוז בהתאמה. יחד עם זאת, בפילוח המחירים לפי מחוזות, נרשמה עליה לעומת התקופה המקבילה בשנה שעברה, כשמחוז הצפון מוביל את העליות עם 3.7 אחוז. בירושלים נרשמה עליה של 2.6 אחוז.

ומה קורה עם דירות חדשות? ובכן, בחודש אוגוסט-ספטמבר נרשמה עליה ביחס לחודשים יולי-אוגוסט, זאת בשיעור של 1.4 אחוז. ביחס לתקופה המקבילה בשנה שעברה, נרשמה עליה נאה של 3.7 אחוז. ולמי שבכל זאת מתלבט היכן להשקיע כסף, מתברר כי המחיר הממוצע של רכישה דירה חדשה בישראל עמד ברבעון השלישי על 1.531 מיליון שקל, זאת לעומת 1.542 ברבעון הקודם. 

בחודש שעבר פורסמה בפורטל סקירה רבעונית של אגף הכלכלנית הראשית באוצר, שירה גרינברג, ממנה עולה כי נרשמה ירידה משמעותית בהיקף עסקאות הנדל”ן בישראל במהלך הרבעון השני של השנה. הירידה, שמשקפת את אחד מהרבעונים החלשים ב-15 השנים האחרונים, באה לידי ביטוי בעיקר בדירות באזור תל אביב – הירידה באזור זה נרשמה בהיקף של 41 אחוז לעומת הרבעון הקודם. 

אלא שבניגוד לנתונים שהוצגו, משרד השיכון פרסם תמונה אחרת לגמרי. מאז חודש יוני, מדווחים במשרד, הרוכשים חזרו לשוק הדיור. הנתונים נראים על פניו מעודדים: בחודש יוני נרשם זינוק חריג בהיקף המכירות, שנמשכה עד אוגוסט בהיקפים נמוכים יותר. על פי הסקירה הזאת, במהלך 2020 נמכרו 23,370 דירות חדשות, ירידה של תשעה אחוז בלבד לעומת השנה הקודמת – נתון שאינו מדאיג בהתייחס לעובדה שמדובר בסגר שכולל ישראלים רבים שנותרו מחוץ למעגל העבודה והיקף המובטלים הולך ועולה ומגיע עד כדי מיליון דורשי עבודה.

כך למשל, בניגוד לתחילת המשבר בו נרשמה ירידה של 43 אחוז בחודש מרץ, בחודש יוני נרשמה עליה של 31 אחוז ברכישת דירות חדשות, בעוד שבחודשים יולי ואוגוסט נרשמה עליה של 9 ו-25 אחוז, בהתאמה.

בלי ניסיון וללא הון עצמי: כך תוכל לסחור על הכסף שלנו!

לרוב האנשים אין הון התחלתי מספיק גדול כדי להתחיל לסחור בשוק ההון. גם אם יש להם את הכסף, רוב האנשים מפחדים להפסיד אותו. לאחרים אין את הזמן להשקיע, או את הניסיון הנדרש. בדיוק בשביל זה, יצאנו עם תוכנית מהפכנית שבה תוכל לקבל תיק על סך $10,000 כח קנייה למסחר בשוק ההון. הרווחת כסף? נתחלק חצי חצי. הפסדת? ניקח את ההפסד עלינו!

לחץ על הכפתור כאן למטה ותבין איך עובדת תכנית הנוסטרו שלנו


לחץ כאן לבדיקת התאמתך לתכנית המיוחדת!

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן