+BigShot מופעל להתנתק?

נדל"ן: מס הרכישה למשקיעים יופחת לחמישה אחוזים

על מנת לעודד רכישת דירות, הממשלה החליט להוריד את מס הרכישה למשקיעים משמונה לחמישה אחוז. רוכשי דירה ראשונה ישלמו מס החל מ-1.744 מיליון שקל, במקום 1.696 עד כה

שתף כתבה

תוכן עניינים

מס הרכישה למשקיעים יופחת מרמה של שמונה אחוזים ומעלה לחמישה אחוז בלבד. אתר ביזפורטל פרסם השבוע כי על רקע משבר הקורונה ובניסיון לעודד את שוק הדירות, החליטה הממשלה על הפחתת מס רכישה. חשוב להדגיש כי מדובר על מס רכישה למשקיעים, כלומר כאלו שרוכשים דירה שנייה, שלישית ויותר. רוכשי דירה ראשונה נהנים מפטור על מס רכישה עד סכום של כ-1.7 מיליון שקל ומדרגות מס מעל סכום זה.

בשנת 2019 לא שולם מס על דירה בשווי של עד 1.696 מיליון שקל. מעלה לא ישולם המס עד לשווי דירה בגובה 1.744 מיליון שקל. המשמעות: לקוחות שרכשו דירה במחיר של כ-50 אלף שקל יותר, ימנעו מתשלום המס. החל ממחיר של 1.744 מיליון שקל ועד 2.069 שקל ישולם מס בגובה 3.5 אחוז. עד סכום של 5.338 מיליון שקל ישולם מס בגובה חמישה אחוזים. במקרה של דירת מגורים נוספת, עד סכום של 5.34 מיליון שקל שולם מס בגבוה שמונה אחוז, ומעל סכום זה בגובה עשרה אחוז. כעת, יחול מס שווה של חמישה אחוז על כל סכום.

בשנה שעברה חלה ירידה לרכישת 14 אלף דירות בלבד, לעומת יותר מ-30 אלף דירות להשקעה שנרכשו בשנת 2015. באוצר מניחים כי מס הרכישה עוצר מספר פרויקטים. לפי היעדים של המשרד, השוק זקוק להתחלות בנייה של כ-60 אלף דירות בשנה, אולם בשנים האחרונות התקשו להגיע ליעד זה והפחתת המס עשויה לסייע בהגעה למטרה.

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן