+BigShot מופעל להתנתק?

נתון מדהים: ארה"ב הדפיסה 22 אחוז מהדולרים שלה ב-2020

מחקרים חדשים מוכיחים כי ארצות הברית ממשיכה להדפיס דולרים בכמויות בלתי נתפסות. בעוד החשש שקיים מאינפלציה גוברת, משקיעי הקרפיטו והזהב דווקא מרוצים. האם הנתונים צריכים להדאיג?

שתף כתבה

יותר דולרים, הרבה יותר דולרים. עוד שטרות בתקופת הקורונה

תוכן עניינים

מספר מחקרים מצביעים על כך מאז ספטמבר 2019, הפדרל ריזרב הזרים למעלה מתשעה טריליון דולר לסוחרים, אבל נתון מדהים שמתפרסם בימים אלה גורס כי בשנת 2020 בלבד ארה"ב הדפיסה 22 אחוז (!) מכלל הדולרים שהונפקו מאז ומעולם.

בדיווח נכתב כי הפדרל ריזרב האמריקני הדפיס כמויות אדירות של כספים בשנת 2020 ובכך סייע לוול סטריט להתמודד עם המשבר בשבעת החודשים האחרונים. בתחילת החודש אף פורסם סרטון בנושא, המסביר כיצד ייתכן שארצות הברית הדפיסה כל כך הרבה דולרים בזמן כל כך קצר. "הדולר האמריקני קיים למעלה מ -200 שנה ובמשך החלק העיקרי של אותה תקופה הוא היה מגובה בזהב", היה אחד ההסברים לתופעה. עוד דוח שפורסם בתחילת החודש, סקר את העובדה שהבנק המרכזי הפיץ יותר מ-9 טריליון דולר מאז חודש ספטמבר. מהממצאים עולה כי הפד מקבל ייעוץ גם מקרנות גידור. אחת מהן הוזכרה כשנויה במחלקות כיוון שקיצר האת שוק המשכנתאות (ה"סאב פריים") במהלך המשבר הפיננסי בין השנים 2007-2010.

הפד סיפק נתונים על הסכומים הכוללים של ההלוואות שהעניק לסוחרים, אבל לא פירט את שמותיהם. "כל מה שנאמר הוא שההלוואות הועברו ל -24 הסוחרים העיקריים שלה, שהם יחידות המסחר של הבנקים הגדולים בוול סטריט", נכתב בהקשר הזה. לא מעט אנשים מאמינים כי הדפסת כסף מאסיבית תביא בסופו של דבר לאינפלציה. הדולר איבד ערך משמעותי מאז כניסתו של הבנק המרכזי בשנת 1913. כך למשל, שיעור האינפלציה המצטבר מאז 1913 עומד סביב 2,525.4 אחוז. משמעות הדבר היא כי מוצר שנרכש תמורת דולר אחד לפני יותר ממאה שנה, יעלה כ-26 דולרים באוקטובר הנוכחי.

עניין נוסף נוגע למשקיעי קריפטו. אלה האוחזים במטבעות מאמינים כי הדפסת הדולרים תוביל להתחזקות שערי הביטקוין והזהב. כך יוצא, איפה, שהאימפריה של דונלד טראמפ הדפיסה יותר כסף בחודש יוני האחרון מאשר ב-200 השנים הראשונות שלאחר הקמתה. במכתב שנמסר למשקיעים בארצות הברית נכתב כי "בחודש שעבר, הגירעון התקציבי בארה"ב – 864 מיליארד דולר – היה גדול יותר מסך החוב שנוצר מ- 1776 עד סוף 1979.

איך זה ישפיע באמת על שוק המשכנתאות והקריפטו? את התשובות, כנראה, נקבל ממש בקרוב.

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן