+BigShot מופעל להתנתק?

עוברים לפרקטיקה: איך יוצרים יכולות מינוף גבוהות על אופציות?

אחרי שהבנתם מהו מחיר מימוש ומה זה מכפיל, פורטל ביג שוט ניוז עם הטור הבא בסדרה של עמיר רובשטיין, שיסייע לכם ללמוד מסחר באופציות. והפעם: כיצד ניתן לקבל חשיפה למניה או למדד באופן דומה לרכישת תעודת סל, רק בחיסכון גדול בעלויות?

שתף כתבה

כל האופציות פתוחות. הבורסה האמריקאית (Photo by wallyg on Foter.com / CC BY-NC-ND)

תוכן עניינים

סדרת הכתבות של פורטל ביג שוט ניוז, שנועדו לסייע לקוראים ללמוד מסחר באופציות, נמשכת. בשבוע שעבר עסק הטור של עמיר רובשטיין את הטור השני בסדרה, שעסק במונחים הבסיסיים בעולם האופציות. אופציה, למי שלא זוכר, מקנה את הזכות לרכוש את נכס הבסיס נקראת אופציית רכש (call). אופציה המקנה את הזכות למכור את נכס הבסיס נקראת אופציית מכר (Put). 

בין היתר, עסקנו בשבוע שעבר במונחים מחיר מימוש (K) (המחיר בו תתבצע העסקה בנכס הבסיס ביום הפקיעה.מחזיק אופציית CALL יוכל לקנות את הנכס במחיר המימוש ומחזיק אופציית ה PUT יוכל למכור את הנכס במחיר המימוש), זמן/מועד פקיעה (T), מכפיל האופציה, סטיית תקן, סטיית תקן היסטורית וסטיית תקן גלומה ועוד. אם שכחתם, אל דאגה, את המונחים החדשים תוכלו ללמוד מחדש כאן.

כדי ללמוד מסחר באופציות, ראוי להבין את המונחים הבסיסיים. כזכור, אופציית CALL היא "בתוך הכסף" כאשר מחיר השוק של נכס הבסיס גבוה ממחיר המימוש ובאופן מקביל אופציית CALL היא "מחוץ לכסף" כאשר מחיר השוק של נכס הבסיס נמוך ממחיר המימוש, שכן מימושה במצב זה אינו כלכלי, ברור מאליו כי כאשר מחיר השוק של נכס הבסיס נמוך ממחיר המימוש, אופציית PUT היא "בתוך הכסף", וכאשר מחיר השוק של נכס הבסיס גבוה ממחיר המימוש, אופציית PUT היא "מחוץ הכסף". ראוי להדגיש כי מימוש הכסף משתנה בהתאם לסוג האופציה (תזכורת, למי ששכח: אופציות אמריקאיות שמקנות למחזיק האופציה זכות לממש האופציה מתי שירצה, אופציות אירופאיות שבהן אפשר לממש אותה רק ביום פקיעת תוקפה).

כעת, ננסה להביא לכם דוגמאות לכך. ובכן, למסחר באופציות יש יכולות מינוף גבוהות, לכן, ניתן לקבל חשיפה למניה או למדד באופן דומה לקניית מניה או תעודת סל, רק בחיסכון גדול בעלויות. רוצים דוגמא? ובכן, נניח שאתם מעוניינים בהשקעה במניית פייסבוק לחודש הקרוב. אפשר לקנות כ-200 מניות במחיר 260 דולרים (לערך), בהשקעה של 52,000 דולר, או לקנות שתי אופציות call בכסף (כל אופציה מייצגת 100 מניות), במחיר של 20 דולר – בעלות כוללת של של 4,000 דולר. פעולה זו תשאיר אצלכם 48,000 דולר כדי להשקיע באפיקים נוספים. העניין הזה לא כל כך פשוט, כמובן. יש לבחור את האופציה הנכונה, אבל ניתן לחקות כל חשיפה מנייתית או מדדית בעזרת אופציות.

אופציות יכולות להיות מסוכנות פחות ממניות מכיוון שהן דורשות פחות השקעה ראשונית על מנת לקבל חשיפה דומה. הן חסינות ל"over night gap" וכן ניתן לקנות הגנה על מניה או מדד בעזרת אופציית put.

התבלבלתם? הנה ההסבר: נניח שקנינו מניה במחיר של 50 דולר, והוראת stop loss במחיר של של 45 דולר. במהלך הלילה יצא חדשה שבעקבותיה המנייה אמורה לפתוח במחיר של 25 דולר. הוראת stop loss תבוצע במחיר של 25 דולר, בעוד, אם היינו קונים put במחיר מימוש של 45 דולר (הזכות למכור את המניה ב-45 דולר), התרסקות המחיר של המניה בפתיחה, לא הייתה משפיעה עלינו מכיוון שאנו מוגנים לירידה מעבר לסכום הזה.

מכיוון שאופציות דורשות פחות השקעה כספית, רווח כספי דומה על השקעה קטנה יותר משמעותית תניב כמובן תשואה גבוהה יותר. אם קנינו מניה תמורת 60 דולר מצד אחד ואופציה בעלת דלתא של 0.8 (ערכה ישתנה ב-80 אחוז מהשינוי במחיר המניה) במחיר של 8 דולר – היה והמניה עלתה למחיר של 66 דולר, על ההשקעה במניה נרוויח 10 אחוז, בעוד שעל ההשקעה באופציה נרוויח 60 אחוז (8$ / 0.8*6$).

אופציות הן כלי מאד גמיש שאפשר יצירת אסטרטגיות בעלות פוטנציאל רווח למספר רב של מצבי שוק.

ניתן ליצור פוזיציית שורט על מניה (נרוויח במידה ומחיר המניה/מדד ירד) ע"י קניית אופציית put, וללא תלות בברוקר עימו אנו סוחרים וללא צורך להשאיל מניה ולשלם עמלת השאלה.

יתכן שמניה או מדד יחוו תקופה בעלת תנודתיות נמוכה ואסטרטגיה מתאימה לכך תהיה אסטרטגיה של מכירת תנודתיות (למשל מכירת אוכף), שבה נהנה גם מירידת בתנודתיות של השוק, וגם משחיקה של מחירי האופציות ככל שזמן החיים שלהם מתקצר.

אלה, כמובן, נושאים לסוחרים מתקדמים. בטור הבא, נביא לכם עוד מידע שיסייע לכם לסחור בעולם האופציות ונעסוק, בין היתר, באופציות על מדדים.

בלי ניסיון וללא הון עצמי: כך תוכל לסחור על הכסף שלנו!

לרוב האנשים אין הון התחלתי מספיק גדול כדי להתחיל לסחור בשוק ההון. גם אם יש להם את הכסף, רוב האנשים מפחדים להפסיד אותו. לאחרים אין את הזמן להשקיע, או את הניסיון הנדרש. בדיוק בשביל זה, יצאנו עם תוכנית מהפכנית שבה תוכל לקבל תיק על סך $10,000 כח קנייה למסחר בשוק ההון. הרווחת כסף? נתחלק חצי חצי. הפסדת? ניקח את ההפסד עלינו!

לחץ על הכפתור כאן למטה ותבין איך עובדת תכנית הנוסטרו שלנו


לחץ כאן לבדיקת התאמתך לתכנית המיוחדת!

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן