+BigShot מופעל להתנתק?

שנת הקורונה: אלו 5 המניות החמות של 2020

מאפל ופייבר ועד הכוכבת שככל הנראה תקבל פרס נובל ותרפא את העולם מקורונה. פורטל "ביג שוט" עם סקירה של המניות שעשו את השנה האחרונה

שתף כתבה

טים קוק

תוכן עניינים

השנה החולפת הייתה סוערת במיוחד עבור שוק ההון האמריקאי. במהלך חודש מרץ לא מעט סוחרים ומשקיעים יצאו מהשוק בלהט הרגע. זה קרה לאור הירידות החדות שהיו בשווקים. אך החל מחודש אפריל השתנה הסנטימנט. בקרב מגוון של מניות שונות, עם זיקה כלשהי השינויים שהביאה הקורונה, החלו עליות אדירות. לרגל הנעילה של השנה הראשונה בעשור הנוכחי "ביג שוט" עם ניתוח מיוחד של המניות המומלצות להשקעה ב-2020.

מודרנה: 770 אחוז מתחילת השנה

עם למעלה מ-70 גופים, חברות ומדינות שעומלות ימים כלילות על פיתוח חיסון לקורונה ועם רקורד די אפסי של הישגים מול מנהל המזון והתרופות האמריקאי (FDA), נראה שלחברת התרופות והביוטכנולוגיה מודרנה הולך עד כה לא רע בכלל. 

אחרי שהודיעה על אחוזי הצלחה כמעט מושלמים בחיסון שפיתחה לקורונה – מודרנה, לצד פייזר ואסטרהזנקה , בדרך להפיץ מאות מיליוני חיסונים ברחבי העולם. לפי החברה, כל מנת חיסון תעלה בין 32 ל-37 דולר. אם תכפילו את הסכום הזה במאות המיליונים שיקבלו את החיסון תקבלו חברה עם שורת רווח גדולה. 

מאז ההודעה על הישגיה בפיתוח החיסון לקורונה בחודש שעבר, קפצה מניית החברה ביותר מ-100 אחוז! ומתחילת השנה נסקה מודרנה ביותר מ-770 אחוז. 

אין ספק שמדובר בזינוק אדיר למניה של חברת התרופות ממסצ'וסטס. אך לאור הישגיה הצפויים בדבר הפצת החיסון עולה השאלה – האם מניית מודרנה מיצתה את הפוטנציאל שלה. כך או כך, העדכונים בדבר האישורים הנדרשים לחברה לקבל את החיסון מהרשויות, לצד העיתוי של המתחרות, ישליך רבות על מניית החברה. 

מניית מודרנה

אנבידיה: זינקה 155 אחוז

כשמדברים על החברות שהרוויחו הכי הרבה ממגפת הקורונה לרוב מסתכלים על חברות כמו זום שאפשרה לנו לקיים פגישות וללמוד מהבית. מודרנה שפיתחה את החיסון לקורונה ופייבר שמצאה פתרון תעסוקתי למיליוני מפוטרי הקורונה. לחברות הללו יש קשר ישיר ומובהק לנזקי המגפה. 

כדאי מאוד להסתכל גם על יצרנית השבבים אנבידיה, שמתחילת השנה זינקה בלא פחות מ-155%, לאחר שהצליחה לרכוב על גל ההצלחה מאז פרוץ המגפה. 

השבבים של אנבידיה, מיועדים לספק מענה לדרישות של שירותים המבוססים בינה מלאכותית (AI). המענה הטכנולוגי שמספקת אנבידיה בא לידי ביטוי ברקעים המותאמים בזום, התרגום האוטומטי ביוטיוב ובתחום של ראייה ממוחשבת בטכנולוגיה של מובילאיי שבכלל נמצאת בבעלות של המתחרה שלה אינטל. 

ככל שמספר השירותים מבוססי בינה מלאכותית מתרבים, עולה הצורה באנבידיה שמספקת פתרונות טכנולוגיים מהירים ויעילים במחיר סביר. 

לאנבידיה יש מתחרים. נראה כי היא הצליחה להמשיך לשבות את לבם של המפתחים. עם הכניסה לטכנולוגיית "דור 5", לצד האמון שיש למשקיעים, מעניין יהיה לראות באילו ממדים היא תמשיך לגדול.

פייבר: קפצה ב-760 אחוז 

עם ההתרחבות שלה למדינות באמריקה הלטינית ובאירופה נראה שפייבר לא עוצרת. 

בשנה האחרונה רואים זאת כבר בבירור – הסטארט-אפ שהוקם ומנוהל על ידי מיכה קאופמן – מצליח לעשות דברים נכון. מתחילת השנה זינקה החברה ב-760 אחוז ולחברה שווי שוק של 6.7 מיליארד דולר.

פייבר (Fiverr) היא זירת מסחר המחברת בין פרילנסרים ממגוון רחב של מקצועות לבין לקוחות פוטנציאלים. עד לפני שנה, נדמה שהרעיון של פייבר היה יעיל במקרה הטוב אך לא בהכרח כפלטפורמה שבאמת תתפוס ותשנה את חוקי המשחק בשוק העבודה. אולם, עם פרוץ המגפה ועם שליחתם של מיליוני שכירים ברחבי העולם הביתה, לפתע הזרקור הופנה לחברה הישראלית. בין לילה, למיליוני מובטלים נפתחה הזדמנות להיות פרילנסרים להציע את שירותיהם באמצעות הפלטפורמה. 

בדרך להפוך לרווחית 

בשלושת הרבעונים שחלפו ב-2020, הפגינה החברה צמיחה של 79 אחוז. נכון לרבעון האחרון, ההפסד הנקי ירד מ-26.1 מיליון דולר ל-6.7 מיליון דולר בלבד.

על אף הצמיחה האדירה של החברה שהפכה לישראלית השמינית בגודלה בוול סטריט נראה כי לפייבר יש לא מעט אתגרים שאיתם עתידה להתמודד: העמלה הגבוהה שגובה מה"סלרים" (כינוי לפרילנסרים שאיתם החברה עובדת), סוגיות הקשורות למיסוי וגם החזרה של העולם ל"שגרה" עם השלמת הפיזור של החיסון לקורונה. למרות כל אלה, נראה שהעולם לא הולך להיפטר מפייבר בקרוב. 

מניית זום

זום: עלייה מטאורית של 550%

זום היא הדוגמא המושלמת למוצר שרובנו לא הכרנו עד לפני שנה, ואז לפתע עם הסגירה של הכיתות והמשרדים הפלטפורמה מעמק הסיליקון שהוקמה אי שם בתחילת העשור הקודם נהפכה לערוץ המחבר האדם המבודד לעולם החיצון.

זום, בשונה מחברות אחרות שנסקו לאחרונה אינה מאופיינת בהנהלה נוצצת (וסוערת) כמו טסלה של אלון מאסק ואינה חולשת על עשרות מוצרים כמו אמזון של ג'ף בזוס. לחברה יש מוצר מנצח אחד ויחיד שבו היא מתמקדת. בניגוד לכל התחזיות הפסימיות באשר ליכולת של חברה קטנה להתחרות בתאגידי ענק כמו פייסבוק וגוגל, הצליחה זום באמצעות הפשטות של המוצר שהציעה, להרחיב ולשלוט בנתח השוק של שיחות הווידאו.

לראייה הדוחות הכספיים של הרבעון השלישי: החברה שמפעילה פלטפורמה לשיחות וידאו עדכנה כי שורת ההכנסות הסתכמה ב-777.2 מיליון דולר, גידול של 367 אחוז ביחס לרבעון הקודם וזאת בנוסף לשורת הרווח שגם צמחה במאות אחוזים.

המניה של זום היא סוגיה מעניינת לא פחות מהשינויים שהיא חוללה בתקשורת בין אנשים. מתחילת השנה מנייתה של זום הוסיפה למעלה מ-550 אחוז לערכה. יחד עם זאת, כפי שניתן לראות, בחודשיים האחרונים נראה כי משקיעים החלו למכור את המניה, ככל הנראה בגלל האיתותים של המשק על חזרה לשגרה וייתכן ובגלל החששות למחיר מניה מנופח מדי. לפיכך, העיתוי של הקנייה והמכירה של מניית זום בחודשים הקרובים יכול להיות קריטי מאוד למשקיעים הרוצים לממש רווח בפרק זמן קצר. 

מניותיהן של אפל, גוגל, מיקרוסופט ואמזון

מועדון "טריליון הדולר" – אפל, אמזון, מיקרוסופט וגוגל הניבו תשואות של 32-70 אחוז

שנתיים וחצי אחרי ששוויה של אפל פרץ לראשונה את רף טריליון הדולרים, ענקיות הטכנולוגיה לא מראות סימנים של נסיגה גם בתקופת המשבר. אז נכון, אף אחד מהחברות הללו לא זינקה במאות אחוזים כמו המניות האחרות המופיעות בכתבה זו, אך גם זינוק של בין 30 ל-70 אחוז בערכן של מניות של חברות כה גדולות ועצומות הוא אינו דבר של מה בכך. 

והנה הנתונים: שווי השוק של אפל, החברה הבורסאית הגדולה בעולם, טיפס לראשונה בתולדותיו באוגוסט האחרון מעל לרמה של 2 טריליון דולר. מניית החברה זינקה מתחילת השנה בלמעלה מ-65 אחוז. אמזון, בניהולו של ג'ף בזוס הוסיפה מתחילת השנה כ-70 אחוז ושוויה נסק ל-1.56 טריליון דולר. 

מניותיהן של מיקרוסופט (1.6 טריליון דולר) וגוגל (1.2 טריליון דולר) רשמו תשואות מתונות יותר של 37 אחוז ושל 32 אחוז, בהתאמה. 

לכן, גם ענקיות הטכנולוגיה הצליחו להגדיל את כוחן ואת גודלן גם בשנה החולפת. יש לא מעט שאלות שנוגעות להמשך תפיחתן של החברות הללו בעיקר בכל הקשור לרגולציה וריכוזיות. לכן חשוב מאוד להבין את התהליכים שעברו החברות בכל הכרוך בכך כדי לדעת האם להשקיע או להמשיך להיות מושקעים בענקיות הטכנולוגיה גם ב-2021. 

בלי ניסיון וללא הון עצמי: כך תוכל לסחור על הכסף שלנו!

לרוב האנשים אין הון התחלתי מספיק גדול כדי להתחיל לסחור בשוק ההון. גם אם יש להם את הכסף, רוב האנשים מפחדים להפסיד אותו. לאחרים אין את הזמן להשקיע, או את הניסיון הנדרש. בדיוק בשביל זה, יצאנו עם תוכנית מהפכנית שבה תוכל לקבל תיק על סך $10,000 כח קנייה למסחר בשוק ההון.
הרווחת כסף? נתחלק חצי חצי.
הפסדת? ניקח את ההפסד עלינו!


לחץ כאן לבדיקת התאמתך לתכנית המיוחדת!

אז דיברנו על מניות החמות של 2020. אבל מה עם 2021?

מה יקרה למודרנה אחרי הקורונה ובחודשים הקרובים. האם אמזון תצטרף לאפל ותהיה החברה השנייה עם שווי של מעל 2 טריליון דולר ואיך תגיב מניית פייבר לאיתותים על החזרה לשגרה. הנסיבות מאחורי הנסיקה של מניות הקורונה שהיו לוהטות ב-2020, אינן טריוויאליות ומצריכות הבנה מעמיקה בשוק ההון. עם הכלים הנכונים ותעוזה בריאה ניתן יהיה להתחקות אחר הטרנדים החמים בשוק המניות גם בשנה הבאה.

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן