+BigShot מופעל להתנתק?

765 אחוז מתחילת השנה: על ההתפוצצות של מניית פייבר

הזינוק בסוף השבוע הוא לא מקרי: תקופת הקורונה עשתה טוב לחברה הישראלית שמתווכת בין פרילנסרים לבין לקוחות פוטנציאלים ומשגעת את השוק. מה עבר על פייבר בשנה החולפת ואיזה לקח היא מלמדת כשמתלבטים איך לבחור מניה

שתף כתבה

בדרך לסופרבול. פייבר

תוכן עניינים

מניית פייבר (FVRR), שזינקה ב-6.9 אחוז בסוף השבוע, מעוררת בתקופה האחרונה את הסקרנות של המשקיעים. עם זינוק של 765 אחוז מתחילת השנה ו-803 בשנה האחרונה ויותר מכך מאז הנפקתה בחודש יוני 2019, נותר לשאול האם מדובר בבועה שתתפוצץ, או שהרווח של המשקיעים לא ייעצר כאן.

פייבר, החברה הישראלית שהוקמה על ידי מיכה קאופמן, מחברת בין פרילנסרים לבין לקוחות פוטנציאלים. העובדה ששוק העבודה השתנה לאין שיעור בחודשים האחרונים מאז התפרצות הקורונה, מחזקת עוד יותר את החברה, שרוכבת על המגמות החדשות: המעבר מעבודה במשרד לעבודה מרחוק, המעבר לדיגיטל, הוביל גם לגידול משמעותי בהכנסות שלה ובעיקר – את ציפיות המשקיעים. בבואם להחליט איך לבחור מניה, הם כנראה הבינו כי עליהם להתאים את הבחירות למצב השוק ולתקופת הקורונה.

קיראו עוד ב"ביג שוט"

החברה, שנחשבת לישראלית השמינית בגודלה בשווי השוק בוול סטריט, נסחרת כרגע בשווי שוק של 6.8 מיליארד דולר. לפני כחצי שנה היא הנפיקה מניות ב-60 דולר למניה (מחיר המניה חצה בינתיים את רף ה-200 דולרים) ובעקבות ההצלחה ביצעה גיוס נוסף של 460 מיליון דולר באמצעות אג"ח. העליה בסוף השבוע נרשמה לאחר שהחברה הודיעה כי היא מתכוונת להתרחב לשווקים נוספים, בין היתר במקסיקו ובברזיל. בעבר החברה השיקה את הפלטפורמה בגרמניה ובצרפת, תוך התאמתה למטבע המקומי. פייבר הודיעה כי מספר הפרלינסרים בברזיל גדל בשיעור של 137 אחוז בשנה האחרונה וב-109 אחוז במקסיקו.

מעל 800 אחוז בשנה החולפת. מניית פייבר

לפי נתוני החברה, נכון לשנת 2012 החברה מנתה מעל 1.3 מיליון שירותים, החל מחמישה דולר ועד 10,000 דולר. בראיון לאתר יאהו, ציין בעבר קאופמן כי "החזון הגדול של פייבר הוא ליצור זירת מסחר שבה אנשים יכולים לייצר עסקים מהתחביבים שלהם. בדומה למהפכה שאי ביי יצרה בתחום המוצרים". חלק משירותי העסקים שניתנים באתר שלה הם בתחום בניית אתרים, עיצוב גרפי, עריכת סרטונים, שירותי תרגום שיווק דיגיטלי ועוד.

בדרך להפוך לרווחית 

בשלושת הרבעונים שחלפו ב-2020, הפגינה החברה צמיחה של 79 אחוז. נכון לרבעון האחרון, ההפסד הנקי ירד מ-26.1 מיליון דולר ל-6.7 מיליון דולר בלבד. לכן, עם ההודעה של החברה כי היא תתרחב למחוזות של אמריקה הלטינית, נראה ששורת הרווח יכולה להגיע בעתיד הקרוב. 

על אף הצמיחה האדירה של החברה, נראה כי לפייבר יש לא מעט אתגרים שאיתם עתידה להתמודד: העמלה הגבוהה שגובה מה”סלרים” (כינוי לפרילנסרים שאיתם החברה עובדת), סוגיות הקשורות למיסוי וגם החזרה של העולם ל”שגרה” עם השלמת הפיזור של החיסון לקורונה. למרות כל אלה, נראה שהעולם לא הולך להיפטר מפייבר בקרוב.

גם אתם רוצים לדעת איך לבחור מניה?

ובכן, מניית פייבר היא רק דוגמא אחת לנסיקה של מניות שנמצאות בפריצה. כן, דווקא בתקופת הקורונה. סביר להניח שאם הייתם עושים צעד בנדון, גם אתם הייתם חלק מאותם משקיעים שרשמו תשואה נאה של 765 אחוז על הכסף שהשקיעו בה מתחילת השנה ועד היום. כאן תוכלו לעשות את הצעד הראשון בדרך להבין איך לבחור את המניה הנכונה. 

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן