+BigShot מופעל להתנתק?

כנסו וגלו: אלה חמש המניות המובילות לחודש ספטמבר

שתף כתבה

המכירות עלו ב-46 אחוז, אבל איך ייראה ההמשך? צ'ואי

תוכן עניינים

המשקיעים בשוק ההון כבר מכירים את המונח הזה, אפקט ספטמבר – תופעה בה המניות נוטות לרדת מעט בחודש ספטמבר בשווקים ברחבי העולם. מאז מלחמת העולם השנייה צנח מדד ה-S&P500 בחודש ספטמבר ב-0.5 אחוז בממוצע. הדאו ג'ונס יורד בממוצע גבוה יותר, 0.8 אחוז, בחודש הזה.

לא פעם עולה השאלה – מה צריכים לעשות משקיעים חכמים, שחושבים לטווח ארוך, כדי להערים על אפקט ספטמבר? אז התשובה היא פשוטה – שום דבר. ספקולציות על מה שהשוק עשוי לעשות אינן דרך טובה לבנות עושר. במקום זאת, כדאי שתתמקד בתשומת לב כדי למצוא חברות עם פוטנציאל לנצח את השוק לטווח הארוך. או אז, אפקט ספטמבר יתפזר ואתה תיתן למשקיעים אחרים לדאוג לגבי זהות החודש לפני שהם שמים את הכסף שלהם.

כדי לעזור לך לעשות זאת, ריכזנו עבורך רשימה של חמש מניות מובילות מבחינת העניין שהן מעוררות בשוק.

המניות הן:

מניית Chewy (סימול: CHWY)

מניית Semler Scientific (סימול: SMLR)

מניית Peloton Interactive (סימול :PTON)

מניית Amazon (סימול: AMZNׂׂ)

מניית Shopify (סימול: SHOP)

Chewy: חיית המחמד שתהפוך לחבר הטוב ביותר של המשקיע

צ'ואי היא חברת סחר אלקטרוני שצומחת במהירות ונהנית ממיליוני קונים שמעבירים רכישות ברשת, זאת בעיקר בשל מגבלות נגיף הקורונה. מדובר בספק של מוצרי חיות מחמד, שהמכירות שלו עלו ב-46 אחוז – 1.62 מיליארד דולר ברבעון הראשון. מדובר בצמיחה משמעותית של 25 אחוז לעומת הרבעון המקביל אשתקד.

הפתיחה החזקה של החברה נבעה ממספר שיא של לקוחות חדשים ואימוץ הולך וגובר של שירות המשלוחים שלה, המספק מוצרים לחיות מחמד נפוצים ללקוחות בלוח זמנים קבוע. ברבעון הראשון, ההכנסות ממכירת אוטומטיות גדלו ב-48% משנה לשנה ל -1.1 מיליארד דולר, כאשר קצב המכירות נטו ללקוח פעיל השתפרו ב-4.1% לעומת השנה ל-357 דולר.

אין שום הבטחה כי התוצאות ברבעון הראשון יתורגם לכספים שיעברו את הציפיות ברבעון השני, אך יש סיבה לחשוב שהיא יכולה לדווח על רווחים ב-10 בספטמבר.

בנוסף להתפשטות נגיף קורונה, שהגדיל את מספר הלקוחות שלה, השורה התחתונה עשויה להשתפר בעקבות ההוצאות הבלתי צפויות שנועדו כדי להתגבר על הביקושים ברבעון האחרון. ברבעון הראשון, הרווח הגולמי עמד על 23.4 אחוז, עלייה של 50 נקודות בסיס לעומת השנה שעברה.

כרקע, חשוב להדגיש כי 84.9 מיליון משקי בית מחזיקים כיום חיית מחמד, זאת לעומת 79.7 מיליון בשנת 2016. על פי האגודה האמריקאית למוצרי חיות מחמד, וההוצאה הכוללת על חיות מחמד צפויה להגיע ל-99 מיליארד דולר השנה, לעומת 95.7 מיליארד דולר בשנת 2018. בחודש האחרון הכניסה החברה 5.4 מיליארד דולר, מה שהופך את צ'ואי למניה מסקרנת מאוד.

Semler Scientific: צמיחה גבוהה, מחיר סביר

מחלת עורקים היקפית (PAD) היא בעיה רפואית חמורה. זה קורה כאשר עורקי האדם מתחילים להצטמצם בהדרגה בתגובה להצטברות מתקדמת של שומן. חולים עם PAD נמצאים בסיכון גדול ב -21 אחוז לחלות בהתקף לב, שבץ מוחי, אשפוז או מוות בתוך שנה. קבלת טיפול, אם כך, היא המפתח.

אבל יש גם בעיה. כמעט מחצית מהאנשים שחולים בכך אפילו לא יודעים על כך. מדוע? כי אין דרך מהירה ומדויקת לאבחון PAD במהלך ביקורים רפואיים שגרתיים.

חברת חדשנית בשם סמלר סיינטיפיק, נמצאת בדרך לשנות זאת. החברה ממסחרת מוצר בשם QuantaFlo (קוואנטה פלו), שלדעתה פותר את כל האתגרים הנוכחיים באבחון המחלה.

אז כך עובד QuantaFlo: קליפס קטן מונח על בהונותיו ואצבעותיו של המטופל במהלך בדיקות בריאות. המכשיר מודד את זרימת הדם לכל אחת מהקצוות ומפיק דוח מפורט בתוך דקות. אם מתגלה PAD, הרופא יכול להמליץ על אפשרויות טיפול, עוד לפני שהמצב הופך למצב חירום רפואי.

אז מדוע על המשקיעים להתרגש מכך? סמלר שואף להרוויח כסף מהדוחות שמופקים, ולא מהחומרה עצמה. זה מספק להם מודל עסקי עם הכנסות חוזרות, שמייצרות רווחים נאים (הרווח הגולמי עמד על 89 אחוז ברבעון האחרון). למעשה, החברה מייצרת רווח נקי ותזרים מזומנים חיובי במשך שנים, למרות שהכנסותיה השנתיות היו פחות מ-33 מיליון דולר בשנה שעברה.

התפשטות נגיף הקורונה, אם כן, השפיעה על הצמיחה לטווח הקצר, אך רבים מנבאים כי הצמיחה תימשך. האמנם?

Peloton Interactive: רצים קדימה

חברות שהצליחו לחיות תחת נגיף הקורונה, הצליחו טוב מאוד בשנת 2020, והחברה זכתה בגדול בתחום תעשיית הכושר: מכוני הכושר נסגרו בגלל החשש לנגיף הקורונה, החברה, שמאפשרת ללקוחות שלה להתאמן בבית ולקבל הדרכה צמודה ושיעורים מכל הסוגים אונליין באמצעות מסך צמוד (ויש גם אפליקציה), זיהתה ביקושים חדים לאופני הכושר ולהליכונים עבור אלה שנמצאים בבית ומימשה אותם.

ברבעון האחרון הכפילה החברה את מספר המנויים שלה. המנויים הדיגיטליים עלו ב -64 אחוז משנה לשנה, ולמעלה מ-2.6 מיליון לקוחות השתתפו בהיצע השירותים של פלוטון באופן כלשהו. המספרים הללו סייעו בהעלאת ההכנסות הכוללות של החברה מעל רף חצי מיליארד הדולר ברבעון – עלייה של 66 אחוז לעומת השנה הקודמת. שיעורי שימור הלקוחות, שעומדים על 93 אחוז, מראים שהחברה עושה עבודה טובה בתחום.

פלוטון הונפקה רק בספטמבר, אבל המניה שלה כבר נסקה ושילשה את ערכה ביחס לימים הראשונים בבורסה. עם זאת, המשקיעים ממתינים לדוח של ה-10 בספטמבר כדי לקבל עדות נוספת למידת ההצלחה של ענקית הכושר העולה.

ויש גם צד שני למטבע – משקיעים שחוששים שההצלחה של פלוטון תדעך ברגע שיימצא פיתרון קבוע לנגיף הקורונה. יחד עם זאת, עבור רבים, חווית האימון בבית הייתה מאירת עיניים ורבים אמורים להישאר איתה גם אחרי שיוכלו לחזור לחדר הכושר.

Amazon: פורחת גם בתקופת הקורונה

דווקא, ואולי בגלל נגיף הקורונה, מניית אמזון נסחרת בשיאה של כל הזמנים. למרות זאת, אנליסטים טוענים כי היא עדיין שווה מקום בסל הקניות הווירטואלי שלך.

המכירות המקוונות פרחו בין המגיפה המשתוללת, כאשר הקונים נמנעים מנסיעות לחנויות. המסחר המקוון בארה"ב עלה ברבעון השני ב -44.5 אחוז משנה לשנה. בעולם, המספר הזה עלה אף יותר, ב-71 אחוז. כל זאת, בצל נתונים מוקדמים שמצביעים על מגמה: המעבר למסחר אלקטרוני הוא קבוע, ולא סיפור חד פעמי.

אמזון הגדילה את המכירות המקוונות ברבעון השני ב -48 אחוז. היא לא הצליחה לעמוד בקצב הביקוש. למעשה, היא נקטה בכמה צעדים כדי לדכא את הביקוש במחצית הראשונה של השנה, כולל השבתת פרסום ומבצעים באתר.

עם המעבר לסתיו, בחצי הכדור הצפוני כמובן, אמזון מוכנה לפתוח שוב את "שערי המבול": היא מרחיבה את מגמת הפרסום שלה והפריים דיי אמור לצאת לדרך בתחילת חודש אוקטובר. מאמצי השיווק שלה הולכים ומתגברים, מה שאמור לדחוף את המכירות עוד יותר. תוצאות הרבעון השני עשויות להציג את שיא הפוטנציאל, שישפיע גם לטווח הארוך.

לאמזון, למי ששכח, יש דרכים אחרות לצמוח. שירותי האינטרנט שלה, למשל. היא נותרה ספקית התשתית והפלטפורמה המובילה בענן. עסקי הפרסום של אמזון הם מקור רווחים נוסף שצומח במהירות.

החברה מחפשת כל הזמן הזדמנות לצמוח. היא החלה להראות עניין בשירותי בריאות, כשהשקיעה בבניית מעבדות הבודקות את נושא הקורונה. מנגד, משקיעים רבים מתנגדים להשקעה במניה בעקבות הצמיחה האדירה שלה.

Shopify: דרך חדשה לעשות קניות

התפשטות הקורונה, כפי שהבנתם קודם, האיצה את שוק המסחר האלקטרוני. עסקי חברת שופיפיי צמחו יחד איתה. פלטפורמת המסחר האלקטרוני של החברה מסייעת לעסקים, בכל הגדלים, להקים ולנהל חנויות מקוונות משלהם. עם כל כך הרבה אנשים שמבלים את רוב זמנם בבית, השוק פורח.

מכירות שופיפיי ברבעון השני עלו ב -97 אחוז (!), זאת לעומת הרבעון המקביל אשתקד – עד לשיא של 714.3 מיליון דולר. לשם השוואה, שיא ההכנסות הקודם של החברה עמד על 505.2 מיליון דולר ברבעון הרביעי 2019, כבין היתר חלו בו החגים.

הצמיחה הפנומנלית ברבעון האחרון מונעת בעיקר ממכירות לסוחרים. הם עלו ב-148 אחוז והסתכמו ב-517.9 מיליון דולר. אז נכון, רבעון פנטסטי אחד לא הופך את החברה להשקעה נהדרת לטווח הארוך, אבל  המשקיעים צריכים להתרגש בעיקר בגלל העובדה שהיא עושה שימוש גם בשוק המסחר האלקטרוני שתופס תאוצה.

בסוף 2019, למשל, רק 11 אחוז מהמכירות הקמעונאיות בארה"ב התרחשו ברשת. ברבעון השני – 16 אחוז. המשמעות היא שגם עם מגפה שמאלצת את הקונים לקנות מוצרים באינטרנט יותר מאי פעם, מכירות המסחר האלקטרוני עדיין מייצגות רק חלק מהשוק הקמעונאי. מנהל התפעול הראשי של החברה, הארלי פינקלשטיין, אמר כי "המגיפה זירזה את המסחר האלקטרוני והכניסה שינויים משמעותיים בהתנהגות הצרכנים. היא ניבאה כיצד תיראה הקמעונאות בשנת 2030 כבר בשנת 2020".

אם כל זה לא הספיק כדי לרכז עניין בחברה, אפשר לקחת בחשבון שלחברה הצומחת במהירות יש ארבעה מיליארד דולר במזומן כדי להשקיע בטכנולוגיה חדשה ולהפריד את עצמה ממתחרותיה. שופיפיי כבר מובילה בתחום המסחר האלקטרוני וצמיחתה הנוכחית מאיצה את ההובלה שלה בשוק. גם כאשר מניות החברה עלו השנה בכ -180 אחוז, רבים מנבאים כי החברה תמשיך להיות הכוח המניע את המסחר האלקטרוני במשך שנים רבות – ותייצר ערך עבור המשקיעים לטווח הארוך.

והנה מה שאתה צריך לעשות עכשיו! 

שוק ההון, כמו שכבר הבנת, מייצר אלפי הזדמנויות מדהימות לייצור רווחים כל יום. כל משקיע חכם יודע שלשים את הכסף בשוק ההון זה פשוט MUST!
אבל איך יודעים לשים אצבע על המניה האחת, המיוחדת – זו שתעשה לנו הכי הרבה רווח בזמן קצר מתוך 7,000 המניות הנסחרות?
בדיוק בשביל זה, השקנו את המהדורה הדיגיטלית של הספר שלנו שילמד אותך איך למצוא את המניה הבאה שהולכת "להתפוצץ" ולנצל אותה.
הספר מוצע בחינם לזמן מוגבל ולכן היום אתה יכול לקבל עותק שלו בלי לשלם שקל!

לחץ כאן כדי לקבל את הספר בחינם לגמרי

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן