+BigShot מופעל להתנתק?

הסוד מאחורי הנסיקה: כך נכנסה טסלה למדד S&P 500

מאז ההכרזה על הכניסה למדד הנכסף, ענקית הרכב החשמלי זינקה בעשרות אחוזים בעוד שחברות אחרות שנכנסו למדד עלו בשיעור נמוך בהרבה. רגע לפני הכניסה המיוחלת שלה למדד S&P 500, פורטל "ביג שוט" עם ניתוח מיוחד מאחורי מה שמכונה פסיכולוגית מסחר בשוק ההון

שתף כתבה

אלון מאסק
אלון מאסק

תוכן עניינים

בחודש שעבר עם נעילת הישיבה החודשית של הוועדה המסדרת של מדד S&P 500, הוכרז כי יצרנית הרכב החשמלי טסלה (סימול: TSLA) תיכלל סוף סוף במדד היוקרתי. ההודעה פורסמה לאחר נעילת המסחר בוול סטריט ובשעות שלאחר המסחר זינקה טסלה בלמעלה מ-12 אחוז במסחר המקדים. פחות מחודש מאז ההכרזה ומניית החברה נסקה בכ-60 אחוז.

חודשיים קודם לכן, הוכרז באופן דומה כי אטסי (סימול: ETSY) תיכלל במדד S&P 500 החל מה-21 בספטמבר. 30 יום לאחר ההכרזה המשמחת לחברה, וענקית המסחר האלקטרוני זינקה בכ-20 אחוז בלבד, כשליש משיעור העלייה של טסלה.

התגובה של המשקיעים לאטסי, חברה קטנה בהרבה מטסלה אך עדיין גדולה ומבוססת, לעומת התגובה שלהם לענקית הרכבים מעלה לא מעט סוגיות הנוגעות לתיאוריות פסיכולוגיות במסחר בשוק ההון. איך זה שטסלה צברה כל כך הרבה תאוצה בפרק זמן כה קצר וכיצד הסיקור של החברה, בראשותו של אילון מאסק, תורם לעלייה המטאורית של מניית החברה בהיקף שטרם נראה בשוק ההון.

בתום נעילת המסחר ביום ו', טסלה הגיעה לשווי שוק של 578 מיליארד דולר. מבחינת קנה מידה – מדובר בחברה השישית בגודלה בוול סטריט אחרי שעקפה את ברקשייר האת'וויי של וורן באפט. לכן ייתכן מאוד שהשאלה סביב הביקוש של הסוחרים למניה צריכה להיות – איך זה שב-S&P 500 חיכו כל כך הרבה זמן לפני שהכניסו את החברה למדד.

מניית טסלה (בכחול) לעומת מניית אטסי (בכתום)

השפעה דו כיוונית שתשליך על מדד בשווי של טריליוני דולרים

מדד 500 S&P הוא אחד מהמדדים החשובים והמוכרים ביותר בבורסה לניירות ערך של ניו יורק (NYSE). המדד אמנם אכן מכיל בתוכו את 500 החברות הגדולות ביותר בארה"ב, אך הכניסה אליו אינה תלויה רק בשווי השוק של החברה אלא גם בקריטריונים נוספים כמו רמת נזילות, רבעון אחרון חיובי וששורת הרווח של ארבעת הרבעונים האחרונים תהיה חיובית.

דווקא משום שזאת תהיה הכניסה הגדולה ביותר למדד S&P 500 מאז ומעולם, בחודשים שקדמו להכרזה חברי הוועדה המסדרת חששו מהכנסתה של טסלה. עם ההתבגרות שלה במדד, החברה של שייסד אילון מאסק תתפוס נפח משמעותי במדד מרכזי וגדול. על כן, בשבועות האחרונים פורסם כי הנהלת המדד שקלה להכניס את טסלה בהדרגה למדד, אך בסופו של דבר הוחלט כי הכניסה של טסלה תתרחש במכה אחת.

הקופון שגוזרת טסלה מאז הוכרז כי תיכלל במדד הוא ברור – מניית החברה התנפחה בעשרות אחוזים וסביר מאוד שתמשיך לגדול. אך הערך של וול סטריט בפרט ושל הכלכלה האמריקאית מהמהלך הוא משמעותי לא פחות.

העיקר לא לפחד

עם כניסתה למדד S&P 500 המוערך בשווי שוק 11.2 טריליון דולר, טסלה תהווה כ-5 אחוזים מערך המדד.  לפיכך, ההערכות הן כי כניסתה של טסלה למדד תביא לתזוזות של קרוב ל-100 מיליארד דולר מצדם של מנהלי קרנות פסיביות וכמה קרנות גמל אקטיביות שפועלות בצמוד למדד S&P 500. מכאן ייתכן מאוד שהתנודות בקרנות יביאו לתגובת שרשרת של משקיעים קטנים שיהיו מושפעים יותר מ"אלמנט הפחד". לכן, הבנת תיאוריות הנוגעות לפסיכולוגית המסחר בשוק ההון תסייענה למשקיעים להבין את התהליכים החשובים שיתרחשו בשווקים בשבועות הקרובים.

קבל את המדריך שבעזרתו תזהה את המניה הבאה שהולכת להתפוצץ!

שוק ההון מייצר אלפי הזדמנויות לייצור רווחים כל יום. אבל איך יודעים מהי הטכנולוגיה והמניה הבאה שבה אפשר להשקיע? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. לאחרונה השקנו, במיוחד עבורך, מהדורה דיגיטלית של הספר שלנו, שידריך אותך איך אפשר לייצר רווח. שים לב, הספר מוצע בחינם לזמן מוגבל! כל מה שאתה צריך לעשות זה ללחוץ על הקישור כאן למטה וליצור לעצמך את ההזדמנות.


לחץ כאן כדי לקבל את הספר בחינם לגמרי

רוצים לדעת יותר על מסחר ועל פסיכולוגית מסחר בשוק ההון?

לא רק טסלה זינקה במאות אחוזים בחודשים האחרונים, אלא גם מניות הטכנולוגיה והרכבים בכלל. בזמן שהמדדים העיקריים בארצות הברית נוסקים, זה בדיוק הזמן של המשקיעים לדעת מה המניה הבאה שהולכת להתפוצץ ולרשום רווח של מאות אחוזים. מסחר בשוק ההון הוא לא רק כלים וידע, אלא גם עניין מנטלי. כדי לדעת איך סוחרים באמת, תוכלו ללחוץ על הלינק כאן למעלה ולהבין מהי המניה הבאה שהולכת להתפוצץ.

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן