+BigShot מופעל להתנתק?

להצטרף לטרפת: המדריך המלא לאיך ללמוד על שוק ההון

את תחושת ה-FOMO שעוטפת את השווקים הפיננסיים בתקופה האחרונה לא ניתן לפספס. השוק בתנופה ומי שנשאר בחוץ מפסיד. יחד עם זאת, כדאי לא להתבלבל - מי שנכנס לשוק בלי ההכוונה הנכונה עלול להיכוות ולברוח מהר מאוד. לכן הכנו לכם בפורטל "ביג שוט" מדריך מפורט בכל הקשור לרכישת ידע מקדים בשוק ההון

שתף כתבה

כך תלמדו להשקיע בשוק ההון. (Photo by Artem Podrez from Pexels)

תוכן עניינים

שמעתם עוד דיווח על כך שהורידו את הריבית והשווקים מתפוצצים? קראתם על זה המשקיעים נוהרים לשווקים ועושים הון מקניית מניות? גיליתם עוד חברה קטנה שפיתחה מוצר מנצח, יצאה להנפקה בוול סטריט וקפצה במאות אחוזים?

איך זה שאתם לא שם? שאלה טובה מאוד. הסיבה שאתם לא סוחרים כרגע במניות יכולה להיות שכבר הייתם פעילים בשוק, אבל הפסדתם כסף, נבהלתם ויצאתם. יכול גם להיות שאתם מהססים להיכנס בגלל התנודתיות הרבה בשוק ויכול להיות שאתם מניחים שאתם לא הטיפוס שבנוי לסחר במניות. שעדיף להסתמך על הפק"מ, שאמנם נותן לי תשואה שלילית עם דמי הניהול לבנק אבל לפחות אפשר לישון בראש שקט.

"הבעיה, אולי השכיחה ביותר שיצא לי להיתקל בה בכל שנותיי כסוחר וכמרצה למסחר בשוק ההון", אומר גיא ברנד המשמש כמנכ"ל "ביג שוט", "זאת הקלות של סוחרים שחושבים שהם יכולים פשוט לוותר על שלב ההכשרה. "יצא לי לפגוש לא מעט סוחרים שהתלהבו ממניות כמו טסלה או אמזון בגלל הבאז המטורף שיש בתקשורת. אותם סוחרים הפסידו בגדול כי לא ידוע מתי להיכנס או כי נבהלו ויצאו בגלל ירידה של פחות מ-2% בערכי המניות. זה חבל מאוד וזה מה שאנחנו מנסים לשנות". 

שוק ההון הוא מקום מסואב שיכול להערים הרבה מאוד קשיים ברמת ההבנה. נכון, מדדי הבורסה המרכזיים כמו הנאסד"ק ו-S&P 500 לא מפסיקים לשבור שיאים לאחרונה. אבל חשוב לשאול – האם העליות הללו ימשכו לנצח או שמתישהו תתרחש המפולת.

כמובן שתשובה ברורה אין, אבל כדי להבין את חוקי המשחק צריך לדעת איך ללמוד על שוק ההון. לכן הכנו בפורטל ביג שוט שורה של שאלות ותשובות שיעזרו לכם לדעת מאיפה להתחיל. 

מה זה שוק ההון? מאיפה זה התחיל?
המקורות הראשונים שנותנים המשגה למה זה בכלל שוק ההון טמונים בסיפור הבא: אי שם במאה ה-17 חברת הספינות דאץ’ איסט אינדיה קומפני (Dutch East India Company) שכרה מאות ספינות כדי לשנע סחורות וטובין ברחבי העולם. בין הסחורות שהחברה ביקשה להוביל היה זהב, תבלינים, משי וחרסינה. בחברה הספינות ראו את פוטנציאל הצמיחה האדיר בשינוע של סחורות אך אופרציה כזאת לא הייתה דבר זול.
כדי לממן את הוצאות השינוע החברה גייסה הון מאנשים פרטיים ובתמורה נתנה להם נייר ערך שמבטיח להם חלק מהרווחי החברה.
הפרקטיקה הזאת אפשרה לדאץ’ איסט לגדול ולהתרחב אפילו מעבר למה שתכננה מלכתחילה. בתוך כך, גם לחברה שהצליחה מאוד וגם למשקיעים הושגה תשואה מכובדת. וזאת הייתה יריית הפתיחה של מה שאנחנו קוראים היום מסחר בשוק ההון. דאץ’ איסט אגב, הייתה לחברה הגדולה ביותר אי פעם. ועל פי מונחים כספיים של היום שוויה של דאץ’ איסט הגיע לכ-7 טריליון דולר. יותר מפי שלושה משוויה של אפל, החברה בעלת השווי הבורסאי הגדול בעולם.

מה זה מניות ואיגרות חוב?

שוק ההון מאגד שורה של מוצרים פיננסיים כמו ניירות ערך (מניות) ואיגרות חוב. המטרה של המוצרים הללו זה לאפשר לחברות, משקיעים ולמדינות לגייס כסף מהציבור כדי לאפשר צמיחה והתרחבות.

 מניות הן למעשה מרכיב של חברות ציבוריות הנסחרות בבורסה. הבעלות על חברה בורסאית באה לידי ביטוי בבעלות של משקיעים לאחר רכישת מניות החברה. 

מכשיר פיננסי נוסף הוא אגרת חוב (אג”ח). מדובר למעשה בנייר ערך המהווה תעודת התחייבות לתשלום החוב. זהו מכשיר פיננסי בעזרתו לווים גופים שונים כסף.

בהנפקת איגרת חוב, מקבל מנפיק האיגרת שכאמור יכול להיות מדינה, חברה או משקיע, סכום כסף מרוכש האיגרת מראש. מנפיק האיגרת מתחייב לשלם את הסכום הנקוב, לצד ריבית, לפי המועד המוסכם. 

יש לא מעט חברות בינלאומיות, כמו בנקי השקעות, המדרגות את ביצועי האג”ח והמניות. לכן, מומלץ להתעדכן באופן תדיר אודות הסקירות שלהן.

האם כדאי ללמוד שוק על ההון?

אז קיבלתם הצצה למה זה שוק ההון, אבל איך אפשר לדעת האם זה ישתלם. בהנחה שאתם רוצים לתת לכסף שאתם חוסכים לעבוד בשבילכם, אז כן, השקעה בשוק ההון יכולה להיות מתגמלת במיוחד. סוחרים שיודעים איך לנהל את כספם בשוק ההון יכולים להרוויח. כשהרווח יכול להיות שווה ערך למשכורת שלכם או לשווי של רכב חדש. תלוי כמה חכם תשקיעו וכמה זמן אתם מוכנים לחכות. 

אבל מה אם אין לי זמן ללמוד ולהשקיע במניות?

חשוב להיות ישיר: מסחר אקטיבי במניות מצריך זמן. גם כאשר למדתם את המטריה והתחלתם לסחור, הקצאת זמן הינו חלק בלתי נפרד מההצלחה במסחר במניות. הסוחר הממוצע יכול להשקיע בין שעה ליום שלם – הכול תלוי באופי המניות וההשקעה.

למה למידה על שוק ההון זה משהו שהוא חשוב גם אם אין זמן?

בין אם אתם רוצים ובין אם לא – רובינו מושקעים כיום בשוק ההון באמצעות קרנות הפנסיה והגמל שלנו המנוהלות על ידי גופים פיננסיים. לכן בסופו של דבר למרות שיש מישהו שמנהל את הכסף, על המבוטח לבחור באיזה אפיק השקעה הוא רוצה להיות מושקע. על מנת להבין האם המבוטח רוצה להיות עם חשיפה גבוהה למניות, חשיפה בינונית או חשיפה נמוכה מומלץ כדאי ללמוד על שוק ההון.  

השתכנעתי. מה כדאי לי לעשות?

שוק ההון זה עולם מורכב שמתחלק להרבה תתי קטגוריות וסוגים שונים. לכן, מומלץ מאוד למפות את הצרכים שלכם לפי פרמטרים הבאים: הון התחלתי פנוי, מידת הסיכון מול תשואה רצויה, שוק פיננסי שיש לכם תשוקה אליו, פרק הזמן שבו תרצו להיות מושקעים וכד’. אבל לשם ההמחשה, אם אתם מתעניינים בבורסה לניירות ערך בניו יורק (NYSE) כדאי לכם לעשות את הדברים הבאים

טיפ I: הבינו את המכניקה של המסחר במניות. דעו מתי נפתח שוק ההון

לכל בורסה לניירות ערך יש זמני מסחר רשמיים שבהם ניתן לקנות ולמכור מניות. בבורסות אירופה, אסיה וארה”ב המסחר פועל בימים ב’ עד ו’, כאשר בשבת ובראשון הבורסה סגורה. ישנם ימים מוגדרים בשנה כמו חגים לאומיים, בחירות שבהם הבורסה סגורה. לכן כדאי להתעדכן מראש באתרי החדשות הכלכליים מתי הבורסות אינן פועלות.

שעות פעילות המסחר משתנות ממדינה למדינה. למשל הבורסה לניירות ערך בניו יורק פועלת בשעות 9:30 עד 16:00 (16:30 עד 23:00 בזמן ישראל).

טיפ II: קבלו את כל העדכונים החמים מאתרי החדשות הכלכליים

כנסו לאתרי החדשות שמסקרים את המתרחש בוול סטריט. לכל אתר יש את היתרון והחיסרון שלו. אתר CNBC למשל, שידוע כי הוא די זריז בעדכונים המתפרצים שלו על הנעשה בשוק ההון הוא מקום טוב להתחיל איתו. רוצים להיכנס לעניינים האקטואליים בזריזות? בקשו גם לקבל גם את ההתראות החמות (פוש) ישירות לנייד או למייל. האתרים הכלכליים הישראלים גם מסקרים באופן לא רע אחר המתרחש בשווקים אבל עדיף לקרוא ישירות מהצלחת ובאנגלית.

טיפ III: עקבו בטוויטר אחרי מי שבאמת חד. כנסו לבלוגים

ברשתות החברתיות, בשונה מהעיתונים הכלכליים הפופולריים השיח של המפרסמים הוא יותר דינאמי, פחות זהיר ולא מעט סוחרים גם מגיבים לציוצים עם פניני ידע שיכולים לעזור לכם לעשות כסף. הנה דוגמא של כמה אושיות:

הציוצים של האנליסט צ’ארלי ביללו יתנו לכם ניתוחים מעניינים סביב כל המניות החמות שנסחרות כעת בוול סטריט. הוא גם מספק מידע קצר וקולע סביב דוחות הנוגעים לנתוני מאקרו חשובים. כמעט כל ציוץ שלו מלווה בגרף או טבלה מעניינת.

2020 IPOs: 1st Day vs. Offering Price…
CureVac $CVAC: +249%
BigCommerce $BIGC: +201%
Berkley $BLI: +198%
Seer $SEER: +197%
Agora $API: +152%
Lemonade $LMND: +139%
Ncino $NCNO: +133%
Vroom $VRM: +118%
Airbnb $ABNB: +112%
Snowflake $SNOW: +112%
KE $BEKE: +87%
DoorDash $DASH: +86%

— Charlie Bilello (@charliebilello) December 10, 2020

בכל מה שקשור לדוחות של חברות, אינדיקטור משמעותי בכל הקשור לעליות ולירידות של מניות כדאי לכם לעקוב אחרי “Earnings Whispers” בטוויטר באתר האינטרנט של החברה. הדוחות הכספיים של חברות ציבוריות הם דבר שאינו קל להבנה ומצריך הבנה וזריזות. בעוד שלאתרי החדשות יכול לקחת זמן עד שמעלים ידיעה, צייצני דוחות מספקים מידע טוב בפרק זמן קצר. עם מערכת גרפית ברורה ופשוטה תוכלו להבין בדיוק איך עבר הרבעון האחרון לחברה שהשקעתם בה. 

על השם וורן באפט אתם בטוח שמעתם. ייתכן שגם שאתם תוהים איך אפשר ללמוד על שוק ההון מהמשקיע הוותיק מנברסקה. אבל מסתבר שאיל ההון המכונה לעתים “הנביא מאומהה” (על שם עיר מגוריו) לא מפסיק להפתיע. בין אם זה במכירה של מניות התעופה, בהחזקותיו בקוקה קולה ובטבע, שוק ההון והסוחרים עוקבים באדיקות אחר כל מה שהמשקיע העשיר בעולם עושה. לכן מומלץ מאוד לשים לב לידיעות המתפרסמות עליו, לנאומים שלו מכנסים של חברת ההשקעות הבורסאית שבבעלותו ברקשייר האת’וויי ולהרצאות שלו מיוטיוב. 

איך אדע כמה עולה קורס בשוק ההון?

כיום, בעיקר במרחב האינטרנטי ישנה כמות לא מבוטלת של קורסים המוצעים בכל מני רמות. השוני העיקרי בין הקורסים בא לידי ביטוי בתוכן, ברמות ההעמקה ובשיטות האימון. המחיר של קורס יכול לנוע בין כמה אלפי שקלים בודדים עד לסכום של עשרות אלפי שקלים. 

על אף שמדובר בסכום כסף לא מבוטל – רבים מוכנים לשלם את תג המחיר הגבוה בשל התמורה האדירה שהם יקבלו כשיתחילו לעשות כסף.


איפה הכי כדאי ללמוד על שוק ההון?

כמו שבטרם פתיחת תיק למסחר אתם צריכים להבין כמה כסף צריך להשקיע ומהי רמת הסיכון, כך צריך לחשוב ולהתנהל בבחירת קורס מסחר בשוק ההון. על הסוחר להבין, מה מעניין אותו וגם למה יכול להתאים. 

חשוב לציין כי יש לא מעט קורסים קיימים עם הצהרות בומבסטיות באשר ליכולת שלכם להרוויח כסף תוך זמן קצר. אבל אין כזה דבר “מתנות חינם”. בחלק לא מבוטל מהמקרים, בתי ספר למסחר קולטים סטודנטים למרות שמידת ההתאמה שלהם לתוכנית אינה הולמת את כישוריהם. 

“סטודנטים רבים שמגיעים אלינו, נמצאים במעין מצב של פוסט טראומה”, מספר עמיר רובשטיין, מנהל תוכנית אופציות ונגזרים פיננסיים בביג שוט. “דווקא בגלל שיש לנו שורה של מוצרים שכולם רמה מאוד גבוהה, אנחנו מרגישים בנוח להגיד ‘זה מתאים יותר וזה מתאים פחות’. אנחנו רחוקים מלקבל כל אחד לתוכניות שלנו. ההצלחה של הסטודנטים זאת ההצלחה שלנו. בסוף מה שחשוב בכל הקשור להוראה בשוק ההון זה למקסם את הפוטנציאל של הסטודנטים שלנו. שיוכלו לעשות כסף בעולם האמיתי”.

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן