+BigShot מופעל להתנתק?

הסקירה השבועית: טסלה ואפל עושות ספליט, באפט משנה כיוון

הקונגרס והסנאט חלוקים, ומה קורה לחברות של וורן באפט? BIG SHOT NEWS עושה לכם סדר עם השבוע שהיה, ויהיה

שתף כתבה

בינתיים, ההחלטה של טים קוק גורמת לנסיקה. אפל

תוכן עניינים

מדי שבוע נביא לכם הקוראים את הסקירה השבועית, שתסכם את הימים האחרונים ותיתן תחזית לקראת האירועים החשובים של השבוע הבא. אלו האירועים המרכזיים:

 

האינפלציה בפתח, אבל אף אחד לא במתח

השבוע קיבלנו נתון היסטורי של מדד המחירים לצרכן בארצות הברית. הוא עלה בשיעור של 0.6 אחוז ברמה החודשית – העלייה החדה ביותר ברמה החודשית של המדד מאז שנות ה-90. הנתון היה גבוה באופן משמעותי מהצפי (משום מה, הכלכלנים האמינו שהמדד יעלה בקצב ממוצע בתקופה שבה הפדרל ריזרב, ה"פד" – הבנק הפדרלי שמשמש בסמכות המוניטרית והבנק המרכזי של ארצות הברית – מדפיס כסף ללא הפסקה). כדי לקבל תמונת מאקרו, נביט על הרמה השנתית של מדד המחירים לצרכן, שנמצא בעליה של 1.6 אחוז (שוב, גבוה ביחס לצפי הכלכלנים). עדיין, הנתון רחוק מהממוצע של השנים האחרונות, אשר עומד על אינפלציה של כשני אחוזים לשנה.

אינפלציה היא דבר בריא, כל עוד היא לא תחרוג לאזורים גבוהים יותר באופן משמעותי מהיעדים שהציב הפד.

לא רק בישראל

ברקע – הקונגרס והסנאט לא מצליחים להגיע להסכמות בנוגע לחבילת התמריצים החדשה של ממשלת ארצות הברית. כבר שלושה שבועות עברו מאז פג התוקף של החבילה הקודמת. מהנתונים הכלכליים של חודש יולי עולה כי הפעילות ממשיכה במגמת השיפור, אך חוסר יכולת של הצדדים להגיע להסכמות במהירות עשוי להחליש את קצב ההתאוששות.

המאבק הוא הרבה יותר פוליטי מאשר כלכלי. כל יום שעובר, מקרב אותנו יותר לבחירות בארה"ב.

תחתוך לי את זה לחצי

טים קוק (מנכ"ל אפל) ואילון מאסק (מייסד טסלה), שניים מהאנשים המבריקים שאתם מכירים, בחרו לבצע ספליט במחיר המניה של החברה שהם מובילים. המטרה: להפוך את המניה לנגישה יותר עבור סוחרי הריטייל. הספליט אינו משפיע על הערך הכולל של החברה, משום שכל משקיע מקבל כפול מהמניות שהחזיק. ועדיין, למרות ההחלטה שמובילה לא פעם לירידות שערים, המניות של אפל וטסלה הגיבו בעליות מאז ההודעה.

ספליט במניות של חברה אשר מתפקדת טוב, יכול להיות צעד של הבעת אמון מצד משקיעים. זה כנראה קרה גם הפעם. כשחברה חושבת שמחיר המניה (ברמה הדולרית) גבוה מידי, היא הופכת את המחיר לנגיש יותר למשקיעים על מנת לגייס עוד כאלה. המהלך הזה מתגלה, לפחות בינתיים, כעוד מהלך מבריק של קוק ומאסק, שמעוניינים לראות את מחיר המניות שלהם ממשיך לעלות. ימים יגידו אם גם אמזון, גוגל או שופיפיי יילכו בעקבותם. 

באפט משנה כיוון 

אם עקבתם אחרי החדשות בסוף השבוע, לא הייתם יכולים להישאר אדישים לאחת הכותרות המרכזיות – המהלך האחרון של ברקשייר האת'ווי, אשר בבעלותו של וורן באפט.

מהעדכון האחרון, אשר מתייחס לרבעון השני של השנה, עולה כי באפט חתך באופן אגרסיבי את האחזקות של החברה במניות הבנקים. רבע מהפוזיציה המדממת בוולס פארגו (WFC), כ-60 אחוז מהפוזיציה בג'י.פי.מורגן (JPM), כ-40 אחוז מפי.אן.סי (PNC) ו"חיסול" אחזקות החברה בגולדמן סאקס (GS). אפילו מאסטרקארד (MA) וויזה (V) "נחתכו" קלות.

אבל יש גם צד שני לסיפור הזה. באפט, שידוע בדעתו הנחרצת על הערך של המתכת הצהובה, פתח פוזיציה חדשה –באריק גולד (GOLD) הקנדית. פרשנים מעריכים כי באפט כבר לא כל כך בטוח ביכולת של המערכת הפיננסית המסורתית לספק ערך גבוה למשקיע. גם ברקשייר, מתברר, לא חסינה מפני שחיקה של ערך הדולר. החברה, כזכור, עדיין מחזיקה בבעלותה כ-5 אחוז מהמניות של סטונקו (STNE), שהיא כמעט כמו סקוור (SQ) של השוק הברזילאי. שתיהן מייצגות את התעשייה הפיננסית החדשה – דיגיטלית, יעילה, פשוטה ומתקדמת הרבה יותר.

 

אז מה צפוי לנו השבוע?

הנתונים החשובים שנקבל השבוע יתפרסמו ביום שלישי, בעיקר בתחום הבינוי והנדל"ן. ביום רביעי יתפרסם הפרוטוקול מהפגישה של ועדת השוק הפתוח שנערכה שבועיים לפני כן. ביום חמישי יתפרסם הנתון השבועי של מספר הבקשות הראשוניות לדמי אבטלה, אשר צפוי להמשיך להציג ירידה ביחס לשבוע שעבר. ביום שישי יתפרסם מדד מנהלי הרכש של Markit, נתון מקדים שישקף לנו את הפעילות הכלכלית בחודש אוגוסט.

 

ומה עם הדוחות?

עונת הדוחות מורידה הילוך, אבל היומן עדיין מלא בכל טוב ולא מעט הזדמנויות הולכות "לצוף" בשבוע הקרוב. בין החברות הבולטות שידווחו השבוע נוכל למצוא את עליבאבא (BABA), יצרנית הלוחות הגרפיים אנוידיאה (NVDA) וגם חברת סי גרופ (SE), אשר פועלת בשלושה תחומים בוערים – גיימינג, פינטק ואיקומרס. כמו כן ניתן למצוא ביומן את סיילספורס (CRM) ואוטודוסק (ADSK).

 

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן