+BigShot מופעל להתנתק?

בקרוב בבורסה: מאחורי ההחלטה להנפיק את מניות התעשיה האווירית

המדריך למשקיע: כמה אחוזים תוכל המדינה למכור, מה יהיה היקף ההנפקה והאם אין חשש לפגיעה בביטחון המדינה? עוד בענייני תעופה: אחרי החגיגות, בואינג טרם קיבלה אישור מהאיחוד האירופי להחזיר את המטוס המקורקע מקס 737 לפעילות

שתף כתבה

חלק נרחב ממערכות ההגנה הצבאיות. מסוק וספינה בים האדום (Photo by Israel Defense Forces on Foter.com / CC BY-NC)

תוכן עניינים

המדריך למשקיע: ועדת השרים לענייני הפרטה אישרה בסוף השבוע את מתווה הפרטת החברה הממשלתית הגדולה בישראל – התעשייה האווירית ("תע"א). לפי המתווה, המדינה תוכל למכור עד 49 אחוז ממניות התעשייה האווירית בצורת הנפקה בבורסה. ברשות החברות מעריכים כי היקף ההנפקה לא יעלה על 35 אחוז מהון המניות של החברה. שווי החברה המוערך הוא 12 מיליארד שקל, כשכל החרגה תצטרך לעבור את אישור הועדה. מטרת הנפקת החברה היא להזרים הון נוסף, לשפר את הממשל התאגידי ולקדם תהליכי ייעול בניהול העובדים בחברה. את המתווה להפרטת תע"א הגיש השר דוד אמסלם. המתווה היה אמור להגיע לוועדת השרים בחודש שעבר, אולם נדחה לבקשת כחול לבן, שביקשה לעיין בחומרים.

התעשייה האווירית מעסיקה כיום כ-15 אלף עובדים. המחזור השנתי מסתכם בכארבעה מיליארד דולר. מעל 70 אחוז מההכנסות מגיעות מפעילות בתחום הצבאי והשאר מחטיבת התעופה שלא נחשב לרווחית.

בעבר כבר נעשה ניסיון לקדם את הפרטת התעשייה האווירית. זה התחיל בשנות ה-90, אולם מאז ועד ההחלטה לא הצליחו לקדם את הנושא. אחת הסיבות הייתה כי חובת הדיווח של החברה תזיק למדינת ישראל בדרך של חשיפת סודות מדינה. ההנפקה עצמה, כך על פי ההערכות, תתבצע בחודש יוני.

שר הביטחון בני גנץ, שתמך בהחלטה, אמר כי "השלמנו מהלך שיקדם את התעשייה האווירית בעולם תוך שמירה על האינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל ופיתוחיה. בחודשים האחרונים קידמתי את המהלך ביחד עם צוות המשרד באופן שיאזן בין הצורך לקדם את התעשייה האווירית והתנהלותה העסקית מול השווקים בעולם ובין השמירה על יכולותיה והאינטרסים הביטחוניים של מדינת ישראל והאמצעים שברשותה. המשאבים שייכנסו מרכישת מניות החברה, יושקעו ברובם בתוכנית פיתוח שתקדם את החברה ותביא להעסקה של מאות ואלפי עובדים בעתיד – דבר הכרחי כיום על רקע משבר הקורונה".

ועוד בענייני תעופה: רק לאחרונה דווח כאן בפורטל כי חברת בואינג קיבלה אישור מארגון התעופה האמריקאי להחזיר את מטוסי המקס 737 לפעילות. כעת הודיע ארגון התעופה האירופי כי הוא יבצע ניתוח עצמאי ובלתי תלוי לבטיחות במטוס לאחר שדרוג התוכנה. כזכור, המטוס קורקע לאחר שהיה מעורב בשתי תאונות טראגיות שגבו את חייהם של 346 אזרחים בעקבות בעיית תכונה. הדבר הוביל להפסדים של החברה, בעיקר בביטולי הזמנת טיסות וכן בפיצוי לחברות תעופה שונות. בעקבות ההודעה הקודמת של הארגון, עלתה המניה ביותר מ-35 אחוז בשבועיים, מה שהוביל אנליסט מבית BAIRD לעלות את דירוגו למחיר יחד של 306 דולר למניה.

למרות ההודעה האחרונה של הארגון האירופי, ההערכה היא שהמטוס בטוח לשימוש ורשות התעופה האירופית תאמץ את המלצות רשות התעופה האמריקאית (FAA), אך זה יקרה לקראת חודש ינואר הקרוב. כמו כן, ארגון התעופה הסיני עדיין לא נתן אישור למטוס מהסוג הזהלטוס מעל שטרו. האם לאור המתיחות הרובצת בין סין לארה"ב בזמן ממשל טראמפ, הסינים יעכבו את ההחלטה, או שימתינו לשיחות עם ג'ו ביידן? חלק מהשמועות גורסות כי סין "מחפשת להעניש" את בואינג על מכירת נשק לטיוואן.

סין היוותה עד לפני מספר שנים כ-12 אחוז מסך מחזור המכירות של בואינג. למרות הדברים האלה, בואינג חוזה אחוז מכירות עתידיות גבוה בסין ב-20 השנים הבאות ונראה כי היא לא תוותר בקלות על הנתח שלה בשוק הסיני. כעת נותר להמתין ולראות מה תהיה מדיניות ביידן מול הסינים.

רוצים לקבל עוד מידע המדריך למשקיע המתחיל? לחצו כאן למטה והורידו את האיבוק החינמי שלנו.

שוק ההון מייצר אלפי הזדמנויות לייצור רווחים כל יום. אבל איך יודעים מהי הטכנולוגיה והמניה הבאה שבה אפשר להשקיע? בדיוק בשביל זה אנחנו כאן. לאחרונה השקנו, במיוחד עבורך, מהדורה דיגיטלית של הספר שלנו, שידריך אותך איך אפשר לייצר רווח. שים לב, הספר מוצע בחינם לזמן מוגבל! כל מה שאתה צריך לעשות זה ללחוץ על הקישור כאן למטה וליצור לעצמך את ההזדמנות.


לחץ כאן כדי לקבל את הספר בחינם לגמרי

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן