+BigShot מופעל להתנתק?

בשורה לנוטלי המשכנתא: תוכלו להלוות יותר משליש בריבית פריים

הפיקוח על הבנקים עצר את ההגבלה שמנעה את האפשרות לקחת משכנתא בריבית פריים, "הזולה" מבין החלופות המוצעות, ללא הגבלה. המהלך עשוי לתרום להוזלת תשלומי הריבית אותם משלמים הלווים. הערכה: עשרות אלפים ירוצו למחזר

שתף כתבה

הלווים ממתינים. סניף של בנק לאומי (Photo by nafrenkel88 on Foter.com / CC BY)

תוכן עניינים

הפיקוח על הבנקים העביר למערכת הבנקאית טיוטת חוזר, לפיה הוחלט לבטל את הגבלת שיעור רכיב ריבית הפריים בתמהיל המשכנתא ולהסתפק בהגבלת הריבית המשתנה הקובעת כי לפחות שליש מסך המשכנתא יינתן בריבית קבועה, ושני השלישים הנותרים ייבחרו ע"י הלווים ללא כל הגבלה.

מדוע בוטלה ההגבלה? ובכן, בעשור האחרון נקט הפיקוח על הבנקים מכלול של צעדים מקרו-יציבותיים נוכח ההתפתחויות בשוק הדיור. בין היתר קבע המפקח על הבנקים הגבלות על חלקה של ההלוואה לדיור בריבית משתנה מסך ההלוואה. ההגבלה הראשונה – חלקה של ההלוואה בריבית פריים לא יעלה על שליש מסך ההלוואה, והשנייה – חלקה הכולל של ההלוואה בריבית משתנה לא יעלה על שני שלישים מסך ההלוואה.

מבנק ישראל נמסר כי לאור הניסיון הרב שנצבר במהלך השנים, ההתפתחויות שחלו בשוק הדיור, וניתוח ההשלכות האפשריות של עלייה בשיעורי הריבית על סיכון הלווים והסיכון בתיק האשראי לדיור, "מצאנו כי ניתן להקל על לווים נוטלי משכנתאות ולאפשר לשחרר את מגבלת שליש הפריים, תוך שמירת האיזונים בין התועלת ללווים אגב, הגברת הגמישות בנטילת משכנתא לבין רמת הסיכון אליה נחשפים לווים אלה ורמת הסיכון בתיק האשראי לדיור במערכת הבנקאית". מהלך זה עשוי לתרום להוזלת תשלומי הריבית אותם משלמים הלווים, צורך שמתחדד בתקופת משבר הקורונה.

התיקון המוצע הופץ היום לוועדה המייעצת לענייני בנקאות, ולאחר דיון בהערותיה ובהערות הציבור,  תגובש ההנחיה הסופית תוך מספר שבועות. כעת, ההערכה היא שעשרות אלפי אזרחים יגישו בקשה למחזור בשבועות הקרובים. רק לאחרונה פרסמנו כאן כי הפיקוח על הבנקים החליט לסייע ללקוחות המערכת הבנקאית בהתמודדות עם השלכות מגפת משבר הקורונה ולעודד שימוש מרחוק בשירותים בנקאיים. המטרה היא להפחית את הצורך להגיע אל סניף הבנק ולסייע לשמירה על בריאות הציבור.

בנושא אחר: נגיד בנק ישראל לשעבר, פרופ' משה מנדלבאום, נפטר אתמול בגיל 87. פרופ׳ מנדלבום כיהן כנגיד בנק ישראל בין השנים 1982-1986. בתוך כך, היה שותף בגיבוש תכנית הייצוב בשנת 1985, ביחד עם ראש הממשלה דאז שמעון פרס ושר האוצר דאז יצחק מודעי, אשר היוותה נקודת מפנה במדיניותה הכלכלית של מדינת ישראל.

רוצים לדעת איך משפיעה ריבית פריים על הבורסה?
שוק ההון הוא לא רק השקעה במניה או תעודת סל, הוא מכיל בתוכו עוד מגוון של כלים שבאמצעותם תוכל להבין כיצד להשקיע בצורה נבונה. אם לחצת על הכפתור כאן למעלה, עשית את הצעד הראשון כדי להיכנס לעולם הזה, לשוק ההון. באמצעות תיק המסחר שלנו, תוכל לסחור על הכסף שלנו ללא כל סיכון מצדך!

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן