+BigShot מופעל להתנתק?

התכוננו לוובינר המיוחד שלנו: מה יקרה אם טראמפ או ביידן ינצחו?

המפלגה הדמוקרטית מציעה גישה מקלה מול הסינים, העלאת מס על יחידים ועל רווחי הון. אצל טראמפ, כבר הוכח, הכלכלה האמריקנית בצמיחה. רוצים לדעת מה יקרה לשוק במצב שבו כל אחד מהם ינצח? פורטל ביג שוט ניוז מציג: וובינר מיוחד ביום הבחירות. הצטרפו אלינו

שתף כתבה

השוק מחכה. ביידן וטראמפ בעימות

תוכן עניינים

הבחירות לנשיאות ארה"ב כבר כאן. בכל שנה אחרת, היה מדובר כנראה באירוע המשמעותי ביותר של השנה, אבל בצל עידן הקורונה – מגיפה עולמית שהובילה למשבר כלכלי וחוסר מנוחה חברתי – נוספים גורמים רבים שעוטפים את האירוע בחוסר ודאות גדול.

רמת המתח בשווקים צפוייה להמשיך ולעלות ככל שאנחנו מתקרבים לאירוע, אבל דבר אינו מבטיח שהשווקים ירגעו אחריו. מתוך ההנחה הזו, עולה הדרישה לייצר תוכנית פעולה ברורה, אשר מכסה מספר תרחישים שונים, ולפעול לפיה. צעד ראשון בתוכנית: הורדת סיכונים שאינם הכרחיים. אם אתם מחזיקים בפוזיציה שבמסגרתה אתם לא רוצים להחזיק מניות לקראת האירוע, פשוט בטלו את הסיכון הזה.

השלב הבא בתוכנית הוא לבנות מספר תרחישים שעשויים לקרות ולהבין איך השוק עשוי להגיב לכל אחת מהתוצאות: ניצחון של ג'ו ביידן או ניצחון של דונלד טראמפ.

תרחיש מספר 1: ביידן זוכה

המפלגה הדמוקרטית תופסת את כל ה"מושכות הפוליטיות" בבחירות. השלכות אפשריות של זכיה של ביידן יכולות להיות הקלה ברטוריקה האנטי-סינית ואולי לגישה רכה יותר של ארה"ב בשיחות מולם. מצד אחד, קשרים בינלאומיים משופרים יכולים לתרום לצמיחה העולמית ולהתאוששות הסחר העולמי. מאידך, בחירה של ביידן עלולה לגרור להאטה בצמיחה הכלכלית בעקבות שיעורי מס גבוהים יותר, רגולציה נוקשה יותר וסביבה פחות ידידותית לעסקים.

ביידן מתכנן להעביר הצעות להעלאת המס על יחידים בעלי הכנסה גבוהה, כולל מס על רווחי הון. כמו כן, הוא מתכנן להעלות את מס החברות מ-21 אחוז ל-28. העלאת המס תשפיע, כמובןף על הצריכה הפרטית ועל התוצר המקומי הגולמי.

יחד עם זאת, הגישה המוניטרית המקלה של פאוול, צפויה גם היא להימשך תחת ביידן. זאת בשורה מעודדת, במידה מסוימת, עבור שוק המניות. מצד שני, שילוב של גישה מוניטרית מקלה יותר, עם ציפיות לצמיחה נמוכה יותר, יוצרות נטל רב לכלכלה האמריקאית וזו תצטרך לבוא איתו חשבון בעתיד. בתרחיש כזה, יש גם צדדים חיוביים  -המחסום יורד והמפלגה הדמוקרטית תוכל להעביר חבילת תמריצים באיזה סדר גודל שתרצה.

אחת ההתחייבויות העיקריות של ביידן היא להגדיל את ההשקעה באנרגיה נקייה ב-400 מיליארד דולר בכהונתו הראשונה. ההשקעה מיועדת לפיתוח של טכנולוגיות של סוללה וייצור של רכבים חשמליים ברחבי ארה"ב – פרוייקטים שיעזרו למצב את ארה"ב כמובילה בעולם בתחום האנרגיה הנקייה. חלק מהפרוייקטים האלה כוללים הקמה של 500 אלף תחנות טעינה לרכבים חשמליים, תמרוץ המגזר הפרטי לעבור לאנרגיה ירוקה ויעד לתפוקת חשמל ירוקה ב-100 אחוז עד 2035. 

כמו כן, הקשרים הבינלאומיים של ארה"ב עשויים להשתפר והדבר עשוי לתרום לצמיחה העולמית ולהתאוששות הסחר העולמי. יחד עם זאת, קיימת גם אפשרות שבה ביידן זוכה, אבל הסנאט נשאר בידי המפלגה הרפובליקנית. מצב כזה יקשה על ביידן להעביר חלק מהרפורמות שלו.

מניות שצריך לעקוב אחריהן במקרה שינצח:

הטרנד הירוק #1: אנרגיה מתחדשת
המצע של ביידן כולל הקמה והשקעה בפרויקטים ירוקים של אנרגיה מתחדשת. למרות שאין באמת מי שיכול לעצור את הטרנד הזה, קדנציה של ביידן, או יותר נכון של הדמוקרטים, יכולה להאיץ את המעבר לאנרגיה מתחדשת.

הטרנד הירוק #2 : קנאביס
תחת ביידן והמפלגה הדמוקרטית, הגישה לפרוייקטים "ירוקים" מהסוג השני עשויה להיות רגועה יותר. 
ביידן עדיין לא תמך באופן פומבי בסמים קלים, אך הוא תומך ברפורמה בתחום המשפט הפלילי שתכלול אי הפללה לשימוש במריחואנה – צעד חשוב לקראת לגליזציה מלאה, שכבר קיימת באזורים רבים בארה"ב כמו קליפורניה, נבדה וקולורדו, בהן רוב הבוחרים מצביעים למפלגה הדמוקרטית (לפחות לפי הסקרים).

תרחיש מספר 2: בית הנבחרים והסנאט מחולקים וטראמפ נבחר לנשיא

בתרחיש כזה, של ניצחון טראמפ בבחירות (כלומר, המשך קדנציה נוספת כנשיא), הנוף הכלכלי צפוי להישאר דומה והאפקט יכול להיות דומה לשל 2016.

תחת טראמפ, הכלכלה האמריקאית צפויה לצמוח מהר יותר והמדיניות המוניטרית המקלה של הבנק המרכזי צפויה להמשיך, בטח תחת כהונה נוספת של מי שלחץ בעבר להורדת ריביות.

בשונה מביידן, טראמפ רוצה מיסים נמוכים יותר מסוגים שונים – מס הכנסה, מס חברות ואולי אפילו מס רווחי הון. זה אומר דבר פשוט: יותר כסף בכיס של האזרחים והמשקיעים, מה שמעודד עוד צריכה ועוד השקעות.

ההתאוששות של הכלכלה ומחזור העסקים החיובי אליו נכנסנו לאחר המשבר צפוי להימשך בקצב גבוה יותר, מאשר תחת ביידן. זה יכול להשפיע לטובה על חברות מחזוריות יותר, אשר רגישות יותר למחזור העסקים, ביחס למגזרים דפנסיביים. גם חברות בעלות שווי שוק נמוך, אשר סובלות מתשואת חסר משמעותית מאז פרוץ המשבר, עשויות להנות גם מתוצאה כזו.

מאידך, תחת טראמפ הרטוריקה מול סין עלולה עוד להחריף וגם נושא התפתחות הקורונה. טראמפ צפוי להמשיך את "הגישה המלחמתית" מול סין ושואף, בין היתר, להחזיר מיליון משרות ייצור חזרה הביתה, תוך איום לא לחתום על שום חוזה פדרלי מסחרי עם חברה שעושה מיקור חוץ לסין. לאור לקחי העבר, קשה לומר שטראמפ רק מאיים.

התרחיש הקיצוני יותר הוא שטראמפ יזכה בגל אדום שיתן למפלגה הרפובליקנית חופש פעולה רחב יותר. במצב כזה, ייתכן כי ההשלכות יהיו זהות. לפי הסקרים, הסיכויים לתרחיש כזה אפסיים.

לסיכום, עדיין לא ברור מי ינצח בבחירות הללו, אבל דבר אחד בטוח – הסקרים כבר נוטים לטובת המועמד הדמוקרטי. כפי שכבר פרסמנו כאן בפורטל, באתרי ההימורים ובסקרים יש פער משמעותי לטובת ביידן. אבל כולנו זוכרים היטב מה קרה ב-2016. אירוע הבחירות יכול ליצור סיטואציות בהן מגזרים מסוימים יתמקמו בעמדת צמיחה איכותית, בזמן שאחרים ימצאו את עצמם נאבקים מול קשיים.

צריך לזכור שאירוע הבחירות עצמו הוא נקודתי. למרות שהוא בעל משמעות רבה, השפעתו הכללית על השוק דועכת בטווח הארוך. סטטיסטית, אגב, מתחילת 1933 ועד היום, מדד ה-S&P500 מספק תשואה שנתית ממוצעת גבוהה יותר בשנים בהן המפלגה הדמוקרטית הייתה בשלטון. הפער הוא די מהותי: 3 אחוז.

מצד שני, למרות טענות שעולות על כך שהמפלגה הרפובליקנית טובה יותר עבור הכלכלה ועבור השווקים הפיננסיים – המספרים, לפחות ברמה ההיסטורית, מציגים תמונה שונה.

כך או כך, גם לאחר הבחירות, ההתפתחות בנושא ה-Covid19 והשפעתו על הכלכלה העולמית ותנאי המחיה הכללים, ימשיכו להישאר תחת חוסר וודאות. עם הגירעונות הכבדים ורמות חוב גבוהות, נוכל לדעת מה באמת יקרה למשק האמריקני רק בטווח הארוך.

במיוחד עבורכם, גולשי ביג שוט ניוז, נעביר כאן מחר (שלישי, החל מהשעה 18:00) בשידור חי וובינר מיוחד שיעסוק בהשלכות הכלכליות. כאן בקישור למטה, תוכלו לצפות בו ולהבין מה הולך לקרות בשוק המניות בתקופה הקרובה.


כאן תוכלו לקבל עוד פרטים לגבי הוובינר

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן