+BigShot מופעל להתנתק?

מהי חברת SPAC ומיהי החברה הישראלית שתונפק באמצעותה?

חברת ישראלית ידועה, המפתחת לידארים לתעשיית הרכב האוטונומי, הודיעה כי תצא בהנפקה באמצעות "שלד בורסאי" (חברות ספאק). מה זה אומר ומדוע התופעה הולכת ומתרחבת לאחרונה? התשובות בפנים

שתף כתבה

"מזהה את הסביבה". פיילוט של רכב אוטונומי. (צילום: Mack Male)

תוכן עניינים

חברת אינוויז הישראלית הודיעה אמש כי היא מתכוונת לצאת בהנפקה באמצעות שלד בורסאי (חברות ספאק), זאת לפי הערכת שווי של 1.4 מיליארד דולר – כך לפי אתר יאהו. לאחרונה דווח באתר בלומברג כי העסקה תיסגר ברבעון הראשון של השנה הבאה והיא תיסחר תחת הסימול INVZ. על פי הדיווחים, בכוונתה להתמזג עם חברת ספאק (SPAC) ששמה Collective Growth ובכך תהפוך להיות סחירה בנאסד"ק. 

חברות ספאק, למי שלא מכיר את המושג, מכונות "חברות צ'ק פתוח". אלו חברות ללא פעילות עסקית, אלא עם כסף מזומן שהיא משקיעה דרך קרנות הון סיכון או בנק השקעות שעומד מאחוריה. הן שמו להן למטרה למצוא עסקים ולהשקיע בהם באמצעות מיזוג לתוך השלד של החברה. מדובר למעשה בהנפקה רגילה. המשקיעים מקווים שהחברה תנסוק ותייצר להם רווח עצום בטווח קצר יחסית. השם "צ'ק פתוח" ניתן לאותן חברות משום שלכסף שהמשקיעים נותנים יש תאריך תפוגה – שנתיים. היא החברה לא מבצעת רכישה בתקופה הזו, הכסף מוחזר למשקיעים כולל ריבית שנצברה במהלך התקופה. 

בחזרה לאינוויז. החברה, שעל פי ההערכות תגייס  350 מיליון דולר, מפתחת לידארים לתעשיית הרכב האוטונומי והיא תונפק באמצעות Collective Growth Corporation, שמנוהלת על ידי מייסד חברת הקנאביס קאנופי. 

אינוויז נוסדה בשנת 2016, כשהמסייד עומר כילף, שרשם קודם לכן קריירה בצה"ל, הקים את הסטארט-אפ. החברה גייסה תוך שנתיים יותר מ-250 מיליון דולר בהון סיכון, כשסמסונג וחברות הביטוח הפניקס והראל היו השקיעו כסף בחברה. 

החברה מפתחת חיישני לידאר, מעין מכשיר לזיהוי מכשולים עבור כלי רכב חכמים ואוטונומיים. מדוע הרכיב הזה כל כך חשוב? משום שחיישן הלייזר הזעיר מזהה מכשולים בסביבת הרכב. מדובר ברדאר אור שסורק באמצעות לייזר את הסביבה של הרכב. כילף מצא פטנט נהדר – מצלמה מתקדמת שיכולה לסרוק בתלת מימד ומפענחת את המידע. היתרון על המתחרים: הפיתוח קטן יותר.

החברה הודיעה לאחרונה כי החיישן החדש שלה מפחית ב-70 אחוז את עלות החיישנים בכלי רכב אוטונומיים, זאת בהשוואה לחיישן הדור הראשון  שלה.


רוצים לדעת עוד על הנפקות וחברות ספאק?

שוק ההון, כפי שכבר הבנתם, הוא לא רק השקעה במניה או תעודת סל. הוא מכיל בתוכו עוד מגוון של כלים שבאמצעותם תוכל להבין כיצד להשקיע בצורה נבונה. אם לחצת על הכפתור כאן למעלה, עשית את הצעד הראשון כדי להיכנס לעולם הזה. באמצעות תיק המסחר שלנו, תוכל לסחור על הכסף שלנו ללא כל סיכון מצדך! אולי תהיה הבא שמצליח לזהות את החברה הבאה שהולכת לפרוץ אל השוק!

לזמן מוגבל: קבל בחינם הדרכת וידאו מלאה שחושפת את אסטרטגיית המסחר שאחראית על 80% מכל הרווחים שלנו בשוק ההון

תלמד אסטרטגיות ייחודיות, טיפים וידע פרקטי שיעזור לך להפוך לסוחר נוסטרו מצליח בשוק ההון.

בונוס מיוחד: קבל בנוסף גם מדריך שיראה לך איך אפשר להרוויח בשוק ההון ללא הון עצמי ומבלי לסכן את החסכונות – במתנה (שווי של 179 ש"ח).

השאר פרטים בטופס ותועבר להדרכה מיד ובחינם!

מומלצים עבורך
עוד כתבות
[bsa_pro_ad_space id=1]

התחברות ל+BigShot

נראה שיש טעות בפרטים...

התחברת בהצלחה!



שכחת סיסמה?
שכחת את הסיסמה? מלא את כתובת המייל ונשלח לך לינק לאיפוס הסיסמה


חזרה להתחברות

רוצה להכיר את המניות שהולכות לעלות?
לחץ כאן לקבל עוד פרטים

שרותי פרימיום

מחפש את היתרון בשוק ההון?

הירשם עכשיו לשירותי הפרימיום שלנו וקבל את הניתוחים, הטיפים וסקירות השוק לפני כולם!
דילוג לתוכן